جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تدابیر پیشگیرانه برای مدارس در برابر بارش‌های شدید برف، باران و یخبندان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزارس فارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در اطلاعیه‌ای اقدامات ایمنی و تدابیر پیشگیرانه برای مدارس، با توجه به احتمال وقوع بارندگی، برف و برودت شدید هوا را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، با توجه به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86968
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

کرونا :

تدابیر پیشگیرانه برای مدارس در برابر بارش‌های شدید برف، باران و یخبندان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزارس فارس، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در اطلاعیه‌ای اقدامات ایمنی و تدابیر پیشگیرانه برای مدارس، با توجه به احتمال وقوع بارندگی، برف و برودت شدید هوا را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و احتمال بارش باران و برف در روزهای آتی، مواردی در جهت حفظ و نگهداری از فضاهای آموزشی موجود در استان تهران اعلام می‌شود.

مدیران مدارس دقت نظر کافی نسبت به رعایت تمامی موارد ایمنی و تدابیر پیشگیرانه به خصوص موضوعات مرتبط با نگهداری از مدارس را در فصل سرد سال رعایت و به سایر همکاران و مسؤولان حاضر در مدارس نیز متذکر شوند.

۱٫بازدید از پشت‌بام مدارس توسط مدیران و یا مسؤولان حاضر در مدارس پیش از وقوع بارندگی و پس از اتمام برف و باران حائز اهمیت است.

۲٫اطمینان از باز بودن راه خروج آب برف و باران در پشت بام مدارس ضروری است. (در هنگام بارش‌های شدید، حتما هر چند ساعت از باز بودن راه خروجی آب اطمینان حاصل شود.)

۳٫برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و لوله‌های سرویس‌های بهداشتی که در حیاط مدارس قرار دارند، شیرفلکه اصلی آب بسته شود، سپس تمامی شیرهای مصرفی باز شوند تا آب درون لوله‌ها به صورت کامل تخلیه شوند.

۴٫در هنگام برودت شدید هوا، تمامی فلاش تانک‌ها و لوله‌های آنها باز شوند تا آب درون آنها تخلیه گردد.

۵٫آب درون کولرهای آبی روی پشت‌ بام‌ها به صورت کامل تخلیه شود؛ ورودی برق آنها قطع و حتما روی کولرهای آبی با محافظ پلاستیکی و برزنتی برای جلوگیری از نفوذ آب و یخ‌زدگی پوشانده شوند.

افتتاح عملیات بازسازی هتل پارسیان «آزادی» یاسوج
دنبال کنید

۶٫اطمینان حاصل شود که تمامی پنجره‌های کلاس‌های درس، درهای ورود و خروجی راهروها و … بسته باشند تا از نفوذ آب و سرمای شدید به داخل مدرسه جلوگیری گردد.

۷٫پس از بارش برف، حتما راه‌های خروجی آب بازدید شود و در صورتی که نم حاصل از برف و باران به سقف کلاس‌های درس زیر پشت‌بام آسیب وارد کرده است، سریعا به مسؤولان مربوطه اداره آموزش و پرورش اطلاع داده شود.

۸٫تمامی نقاطی که احتمال ورود آب برف و باران به محوطه مدارس و کلاس‌های درس دارند بازدید و مسدود شوند.

۹٫تمامی وسایل الکترونیکی اعم از رایانه، چاپگر، دستگاه تکثیر و ویدئو پروژکتورها از سطح زمین و کنار پنجره‌ها فاصله داشته باشند و حتی المقدور روی آنها حتماً با وسایل ضدآب پوشانده شوند.

۱۰٫دیوارهای زیر زمین را با عایق‌های ضد آب بپوشانید تا جلوی نفوذ آب و آسیب‌های بعد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi