شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تخریب ۱۰ کوره زغال غیر مجاز در باشت

به گزارش کرونا از گچساران رجایی منفرد اظهار داشت: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان باشت و به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد. وی با اشاره به صیانت و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86959
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

تخریب ۱۰ کوره زغال غیر مجاز در باشت

به گزارش کرونا از گچساران رجایی منفرد اظهار داشت: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان باشت و به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

وی با اشاره به صیانت و حفاظت از انفال، در اراضی ملی و منابع طبیعی، بیان کرد: هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب باشت تصریح کرد: این کوره‌های تولید زغال در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی باشت کشف شد.

رجایی منفرد عنوان کرد: در راستای صیانت و نگهداری از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی و حاشیه ی رودخانه و محیط زیست، مردم، طبیعت دوستانف عشایر و روستائیان ساکن در منطقه می توانند، هرگونه تصرف، تخریب و قلع و قمع درختان جنگلی را به ضابطان قضایی، و این دادستانی گزارش کنند.

وی گفت: در این زمینه ۱۰ نفر شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب باشت ضمن هشدار به افرادی که اقدام به برداشت غیر مجاز زغال از درختان جنگلی می کنند، خاطرنشان کرد: اقدام قاطع و اثر گذار در انتظار سودجویان خواهد بود و در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال می نمایند، با آنها برخورد قانونی انجام می‌شود.

 رجتیی منفرد بیان کرد: همچنین با ورود مستقیم دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در سال گذشته، ۴٢ کوره‌ ی تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان امحاء شد.

۲۵ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان پروانه استاندارد ندارند
دنبال کنید

وی با هشدار به افرادی که اقدام به قطع درختان بلوط به منظور قاچاق چوب آن می کنند، گفت: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط، از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.و با این افراد به شدت و حدت قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

رجایی منفرد اظهار کرد: متخلفان عرصه های ملی، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

 

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi