پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساختمان‌های ناایمنی که یک شبه ساخته نمی‌شوند/بی‌توجهی متولیان به تخلفات ساختمانی در یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، نشست ساختمان‌های ناایمن با هدف بررسی ساختمان‌های شهر یاسوج به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در ابتدای این نشست سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به ضعف نظارت شهرداری یاسوج، گفت: ساختمان‌های ناایمن که یک شبه گودبرداری و ساخته نمی‌شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86788
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

ساختمان‌های ناایمنی که یک شبه ساخته نمی‌شوند/بی‌توجهی متولیان به تخلفات ساختمانی در یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، نشست ساختمان‌های ناایمن با هدف بررسی ساختمان‌های شهر یاسوج به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به ضعف نظارت شهرداری یاسوج، گفت: ساختمان‌های ناایمن که یک شبه گودبرداری و ساخته نمی‌شوند.

 در ادامه معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج یکی از مهمترین چالش‌ها در ساخت و سازهای شهر یاسوج را  بتن دانست و گفت: تا دلتان بخواهد در این شهر آزمایش سوری انجام می‌شود، کسی به این موضوع توجهی ندارد، شهرداری هم در این خصوص وظیفه ای برعهده ندارد.

وی عنوان کرد: کیفیت بتن به شدت زیر سوال است و بتن ریزی در دمای انجماد انجام می‌شود که خود یک چالش جدید است.

ساختمان‌های ناایمنی که یک شبه ساخته نمی‌شوند/بی‌توجهی متولیان به تخلفات ساختمانی در یاسوج 5

 

سید فرزاد فرج‌زاده عنوان کرد: در اکثر پروژه‌های ساختمانی ناظرین میلگرد و قالب را بازدید می‌کنند و بی‌خیال سایر موارد می‌شوند و  در حین اجرای پروژه حضور ندارند و وقتی از پروژه ها بازدید می‌کنیم یا در شیراز یا تهران هستند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای یاسوج حداقل ضوابط شهرسازی است، گفت: کل جمعیت شهر یاسوج ۳۲۰ هزار نفر است که ۱۵۰ هزار نفر در محدوده شهرداری و ۱۷۰ هزار نفر در محدوده دهیاری‌ها هستند و شاید از این آمار ۱۰ درصد وام دریافت کنند و بقیه خودمالکی احداث شود.

فرج‌زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد ساخت و سازهای که خود مالکی هستند بدون نظارت انجام می‌شود، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی نوشدار بعد از مرگ سهراب است چرا که اجازه می‌دهد ساختمان احداث شود بعد از اینکه تمام شد می‌گوید ایمن نیست. 

هرکسی از مادرش قهر کرده کاندیدای شورای شهر شده
دنبال کنید

در ادامه حامد رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های ناایمن مشخص نیست خواستار مشخص شدن تعداد ساختمان‌های ناایمن در مرکز استان شد.

معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ دستاوردی برای کسری بودجه شهرداری یاسوج شده است.به فرد متقاضی می‌گویند برو بسار بعد بیا در کمیسیون برایت درستش می‌کنیم و تخلفات با پرداخت جریمه رفع می‌شود.

ساختمان‌های ناایمنی که یک شبه ساخته نمی‌شوند/بی‌توجهی متولیان به تخلفات ساختمانی در یاسوج 6

 

وی بیان کرد: قاضی چطور دستور تخریب ساختمانی که در ۸ طبقه احداث شده را بدهد این کار تبعات اجتماعی زیادی در پی دارد.

رهبر عنوان کرد: تخریب به تنهایی کارساز نیست، شهرداری باید جلسه ساختمان های ناایمن را تشکیل و این ساختمان ها را شناسایی و در اخطار رسمی از مالکان بخواهد رفع خطر کنند اگر آنها کاری انجام ندادند از دادگستری کمک بخواهند که ما در این زمینه همکاری می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه شاید برخی از این موارد با یک تعمیر جزئی رفع شود، گفت: روزانه در شهر یاسوج چندین مورد بتن‌ریزی انجام می‌شود دستگاه قضایی که نمی‌تواند همه این موارد را بررسی کند اگر بتن‌ریزی غیراستاندارد وجود دارد مصداقی به حوزه قضایی اعلام کنند تا جلوی آن گرفته شود.

 رهبر عنوان کرد: اغلب همه می‌دانند چه کسی بتن‌ریزی غیر استاندارد دارد اما به دلیل زد و بند، روابط و ضوابط و فامیل بودن اعلام نمی‌کنید.

در ادامه هم عیسی شهامت مدیرکل دفتر فنی استانداری با انتقاد از راه و شهرسازی، شهرداری یاسوج و نظام مهندسی در  خصوص عدم تشکیل کارگروه ساختمان‌های ناایمن عنوان کرد: در وهله اول تذکر داده می‌شود و اگر جلسه را برگزار نکنند به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

ذخیره‌گاه دنا با مشارکت جوامع محلی احیا می‌شود
دنبال کنید

وی با بیان اینکه نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن هر دو هفته یکبار تشکیل و وضعیت ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گیرند گفت: گودبرداری بلوار قرنی، جمعه بازار قدیم و جدید یاسوج، بیمارستان شهید رجایی گچساران و  شهرداری دوچندان از جمله مکان‌های ناایمنی هستند که بررسی و گزارشی از وضعیت این مکان‌ها در جلسه بعدی ارائه شود.

ساختمان‌های ناایمنی که یک شبه ساخته نمی‌شوند/بی‌توجهی متولیان به تخلفات ساختمانی در یاسوج 7

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آتش‌نشانی به عنوان یک موضوع پدافندی گزارشی از وضعیت معابر یاسوج خصوصا مادوان که دارای معارضات اجتماعی زیادی بوده و  نارضایتی مردم را در پی داشته ارائه کند.

وی در پایان از عدم ارائه گزارش به موقع مهندسان گلایه کرد و عنوان کرد تا پایان دی ماه این مورد اصلاح و مهندسان روزانه گزارش بازدید از ساختمان‌ها را ارائه دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi