پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قاچاقچی ۳۷ بطانه سنجاب در بویراحمد در چنگال قانون/ یکی از سنجاب‌ها تلف شد

به گزارش کرونا از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد از کشف محموله بزرگ سنجاب قاچاق در استان خبر داد و گفت: گزارشاتی مبنی بر قاچاق سنجاب به اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شده بود و گشت‌های نامحسوسی در سطح استان راه‌اندازی شد. مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق گزارش مردم متوجه شدیم متخلفی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

قاچاقچی ۳۷ بطانه سنجاب در بویراحمد در چنگال قانون/ یکی از سنجاب‌ها تلف شد

به گزارش کرونا از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد از کشف محموله بزرگ سنجاب قاچاق در استان خبر داد و گفت: گزارشاتی مبنی بر قاچاق سنجاب به اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شده بود و گشت‌های نامحسوسی در سطح استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق گزارش مردم متوجه شدیم متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد با زنده‌گیری ۳۷ بطانه سنجاب ایرانی قصد قاچاق این گونه مهم را دارد.

وی بیان کرد : با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی ، صبح امروز قبل از آنکه متخلف موفق شود سنجاب‌ها را قاچاق و از استان خارج کند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد و اداره حیات وحش محیط زیست استان به همراه ۳۷ بطانه سنجاب دستگیر شد.

وی گفت : با همکاری دانشگاه یاسوج بمنظور استفاده های آتی، از خون سنجاب‌ها نمونه برداری و در بانک ژن محیط زیست استان نگهداری شد ، ضمن آنکه متاسفانه بدلیل شرایط بد نگهداری این سنجاب ها در هنگام اسارت توسط متخلف یک بطانه از آنها تلف شد.

جاودان خرد تصریح کرد : پس از هماهنگی با دامپزشک و تائید سلامت ۳۶ بطانه سنجاب به دامان طبیعت بازگشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه متخلف برای تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شده است تصریح کرد : سامانه ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه محیط زیست است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi