شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

احیای فاز 2 طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عمده‌ترین مطالبه مردم از وزیر جهاد کشاورزی است

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس برای چندمین بار راهی وزارت جهاد کشاورزی شد تا در حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی طرح‌ها و پروژه‌های حوزه انتخابیه را مورد بررسی و پیگیری قرار بدهند که علاوه‌بر جبران کوتاهی های گذشته گامی بلند در راستای استفاده از ظرفیت های بی‌نظیر منطقه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار بردارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86650
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

احیای فاز 2 طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عمده‌ترین مطالبه مردم از وزیر جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری (صبح روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه) به وزارت جهاد کشاورزی رفت و عمده‌ترین طرح‌های حوزه کشاورزی منطقه را پیگیری و در جریان روند پیشرفت آنان قرار گرفت و گفت: پروژه احیای فاز دو زمین های کشاورزی استان خوزستان موسوم به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که در شمال شرق استان تکمیل و بهره‌برداری رسیدن این طرح عمده‌ترین مطالبه مردم از مسئولان مربوطه در راس آن وزیر جهاد کشاورزی است.

ورناصری با بیان اینکه آخرین وضعیت این پروژه عظیم تخصیص حقآبه و انجام مطالعات آن است، گفت: خوشبختانه با دستور دکتر ساداتی‌نژاد مقرر شد؛ مسئولان ذی ربط در وزارتخانه تلاش توام با عمل برای تامین اعتبار این طرح اقتصادی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد و احیای شهرک های دامپروری، کشاورزی و گلخانه ای، در دو نطقه مسجدسلیمان و یک نقطه در هفتکل توسط شرکت شهرک های کشاورزی پیگیری شده که اخیرا مطالعات آنها انجام شده و برای تامین اعتبار  زیر ساخت ها معرفی شده که مصوب شدهمکاری‌های لازم در این خصوص انجام شود .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حمایت و تخصیص اعتبار جهت اجرای فاز دو پرورش ماهی منطقه سربازار در شهرستان اندیکا بوده و پرورش آبزیان در قفس بر روی دریاچه سدهای شهید عباسپور، مسجدسلیمان و گتوند را از دیگر طرح های مهم حوزه انتخابیه بیان کرد و گفت: با توجه به سفر رئیس سازمان شیلات کشور به منطقه و مطالعات صورت گرفته مجوزهای لازم از سوی شیلات استان در بخشی از منطقه اخذ شده که در این جلسه مراحل اجرایی شدن آن پیگیری و دستورات لازم از سوی وزیر صادر شده است.

ورناصری در بخش دیگری از سخنانش احداث بندهای خاکی برای مصارف کشاورزی را از وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد و خبر داد: به دستور آقای ساداتی نژاد مصوب شده بندهای خاکی آبخیزداری و ترمیم بندهای آسیب دیده در سیلاب های اخیر و گذشته انجام شود همچنین مجوزهای لازم درخصوص برداشت آب از چاه های عمیق جهت مصارف کشاورزی صادر شود.

رییس جمهور: فقر و بیکاری در هرمزگان پذیرفتنی نیست
دنبال کنید

وی تصریح کرد: البته این بخش مصوب شده مازاد بر اراضی ۱۵ هزاری هکتاری فاز دو است که به یاری خداوند با اجرای این دو بخش ما شاهد تحول بزرگی در حوزه کشاورزی منطقه خواهیم شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی گیاهان دارویی را از طرح های مصوب شده در این جلسه عنوان کرد و بیان کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد بزودی پیگیری های لازم در این خصوص انجام و اجرایی شود.

ورناصری با اشاره به تجهیز و تقویت نیروی های جنگل بانی اطفای حریق مطرح کرد: در این زمینه رئیس سازمان منابع طبیعی کشور گزارشی را ارائه کردند که خوشبختانه حدود ۲۶ درصد اعتبارات سال جاری استان خوزستان به حوزه انتخابیه تخصیص یافته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفع تداخلات ارضی حوزه انتخابیه به ویژه شهرستان های مسجدسلیمان و هفتکل را مهم برشمرد و گفت: مقرر شده؛ مدیران مربوطه سفری در این خصوص به منطقه داشته باشند و اقدامات لازم اجرایی کنند.

ورناصری با بیان اینکه تامین نیروی انسانی ادارات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در حوزه انتخابیه از مطالبه به حق مردم است که در این جلسه پیگیری شده، خبر داد: آقای ساداتی نژاد در این خصوص قول مساعد دادند چنانچه از طریق سازمان امور استخدامی همکاری شود سهمیه حوزه انتخابیه را تخصیص خواهند داد.

وی اظهار کرد: حوزه انتخابیه ظرفیت‌های بی‌نظیری درخصوص توسعه کشت گیاهان دارویی دارد که با دستور وزیر جهاد کشاورزی بنا شد سهمیه‌ ویژه ای به حوزه انتخابیه به ویژه دو شهرستان اندیکا و لالی اختصاص داده شود.

شهرستان‌های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان مسیرهای دسترسی مناسبی ندارند
دنبال کنید

ورناصری عنوان کرد: در این جلسه فعال شدن مزارع کشاورزی دشت هارکله مصوب شده که مقرر شد؛ سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم در این خصوص انجام بدهد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به پروژه های حوزه عشایری از جمله جاده ها و آبرسانی اشاره کرد و گفت: مصوب شده علاوه بر اعتباراتی که از سوی سازمان امور عشایر کشور در این زمینه اختصاص پیدا می کند مبلغی که به عنوان حق آلایندگی از سوی وزارت نفت پرداخت می شود در اختیار ادارات مربوطه در راستای خدمت به مناطق عشایری قرار بگیرد.

وی گفت: در این جلسه توسعه باغات نیز مورد بررسی قرار گرفته که خوشبختانه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده و بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

ورناصری موضوع توسعه کشاورزی را یکی از موارد بسیار مهم و محوری خود عنوان کرد و افزود: از بدو ورود به مجلس شورای اسلامی به جد پیگیری این ظرفیت مهم اما مغفول مانده بوده ام که به یقین این روند ادامه خواهد تا بتوانیم کوتاهی های گذشته که در بخش کشاورزی داریم جبران کنیم.

یادآور می‌شود؛ نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در چند ماه گذشته چندین جلسه با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر ادارات تابع وزارتخانه جهاد کشاورزی در استان خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان در راستای تحقق مطالبه مردم فهیم حوزه انتخابیه در مرکز استان برگزار کرده تا هرچه سریعتر شاهد رونق تولید و شکوفایی اقتصادی در چهار شهرستان باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi