دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر کاربری‌ها در اراضی، صنعت کشاورزی گیلان را به مخاطره انداخته است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه حمایت از کشاورزان باید چند بُعدی باشد، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، در اختیار قرار دادن کود یارانه‌ای و همچنین خرید تضمینی برنج ضمن تقویت جامعه کشاورزی سبب دلگرمی کشاورزان می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86572
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

تغییر کاربری‌ها در اراضی، صنعت کشاورزی گیلان را به مخاطره انداخته است

تغییر کاربری‌ها در اراضی، صنعت کشاورزی گیلان را به مخاطره انداخته است 1احمدی سنگری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به افزایش سه برابری آب بهای کشاورزی، این اقدام را ضربه بزرگ به کشاورزان دانست و بیان کرد: در حالی تعرفه آب بهای کشاورزی سه برابر شده است که هنوز بخش قابل توجهی از آبیاری کشاورزی در گیلان به روش مدرن نیست.

وی در ادامه افزود: کشاورزان گیلانی به روش سنتی آبیاری می‌کنند اما باید آب بهای آبیاری مدرنیته را پرداخت کنند که اصلاً عادلانه نیست.

نماینده مردم رشت و‌خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر کاهش تولید برنج در آینده نزدیک، اضافه کرد: روز به روز بر عرصه‌های کشاورزی و شالیزاری گیلان کاسته می‌شود و برخی ویلاسازی ها و تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی، صنعت کشاورزی گیلان را به مخاطره انداخته است.

احمدی سنگری با اشاره به اهمیت کشت دوم در راستای اقتصادی سازی اراضی کشاورزی، بیان کرد: اراضی کشاورزی و زراعی باید از روند تک محصولی در بیاید و در مسیر کشت دوم حرکت کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi