چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مطالبه مردم بروجرد ثبت ملی مجموعه باغات این شهرستان است

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مطالبه مردم بروجرد ثبت ملی مجموعه باغات این شهرستان است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86518
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

مطالبه مردم بروجرد ثبت ملی مجموعه باغات این شهرستان است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی به بروجرد، اظهار کرد: مهم‌ترین خواسته ما ثبت ملی مجموعه باغات بروجرد است که ویژگی‌های ممتازی دارند و ثبت ملی و معرفی شایسته این ظرفیت موجب رونق گردشگری کشاورزی و رشد اقتصاد گردشگری خواهد شد و نیز با افزایش اشتغالزایی همراه است که همگی از برنامه‌های بنیادی برای رشد و پیشرفت استان لرستان محسوب می‌شوند.

وی، ادامه داد: باقی مانده خانه «افتخار الاسلام» نیز هنوز تملک نشده است که از مطالبات اصلی ما است و از وزیر میراث فرهنگی نهایت تقدیر و تشکر را داریم که به یمن بازدید ایشان تأمین اعتبار هشت هزار میلیارد تومان برای تملک خانه‌های تاریخی کشور در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بسیار خوشحال و خرسندیم که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نزدیک بافت تاریخی، ابنیه تاریخی و صنایع دستی شهرستان بروجرد را مشاهده کردند.

مقصودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم فرهنگ ایرانی اسلامی را حفظ کنیم باید از این داشته خوب مراقبت کنیم، گفت: این میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی از گذشته به ما رسیده است و داشته‌های کهن ما هستند و به نظر من باید از نقاط تاریخی و فرهنگی شروع کرد و همین معماری‌های بروجرد با انسان حرف می‌زنند و قدمت و اصالت تاریخ ارزشمند ایرانی اسلامی ما را گوشزد می‌کنند و به انسان انگیزه برای بودن و ماندن می‌دهند و ما به این گذشته پر اصالت افتخار می‌کنیم.

اعتبار احداث باند دوم فیروزکوه- سمنان پرداخت شود
دنبال کنید

وی، تاکید کرد: وجود آثار اسلامی تاریخی و ظرفیت‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهرستان بروجرد وظیفه سنگین وزیر میراث فرهنگی را می‌طلبد و امیدواریم با بازدید خوبی که داشتند، اعتبار بسیار خوبی برای تملک خانه‌های این شهرستان مصوب شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi