شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به سیستان بلوچستان برای توسعه بزرگراه‌ها در بودجه سال آینده داشته باشد

ضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه و اساسی به استان برای توسعه بزرگراه‌ها در بودجه سال آینده داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86491
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به سیستان بلوچستان برای توسعه بزرگراه‌ها در بودجه سال آینده داشته باشد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به حوادث اخیر در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت جاده‌ای نگاه ویژه ای در بودجه سال آینده به سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه سالهاست ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای در سیستان و بلوچستان خانواده‌های پرشماری از استان را داغدار کرده و این فاجعه هولناک همچنان ادامه دار است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: متأسفانه جاده‌های غیر استاندارد استان بازهم جان جمعی از بهترین عزیزان مان را گرفت و طی دو روز گذشته تعداد ٨نفر از سه خانواده شهرستان خاش در دو حادثه جاده‌ای محور خاش به زاهدان و ایرانشهر به دلگان جانشان را از دست دادند که موجب تالم و تأثر مردم استان شد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیستان وبلوچستان پایین‌ترین شاخص بزرگراه و جاده‌های دو بانده در کشور را دارد، علی رغم پیگیری‌های مستمری که طی سه سال اخیر انجام دادیم میانگین دو بانده سازی نسبت به گذشته جهش مناسبی داشته است، اما با تزریق قطره چکانی اعتبارات مشکلات جاده‌ای استان برطرف نخواهد شد، نیاز است دولت سیزدهم نگاه ویژه و اساسی به استان برای توسعه بزرگراه‌ها در بودجه سال آینده داشته باشد.

حسین زهی خاطرنشان کرد: جاده‌های فعلی استان سال‌ها پیش متناسب با جمعیت وقت احداث شدند، افزایش جمعیت استان طی سالیان گذشته و همچنین افزایش ناوگان عمومی و حمل و نقل جاده‌ای باعث شده تا این محورها توان و حجم ترافیک فعلی را نداشته باشند.

تا ۴۸ ساعت آینده سواحل مناطق آزاد برای عموم بازگشایی می‌شود
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درکنار جاده‌های غیراستاندارد و دوطرفه استان عدم کیفیت و امنیت ارابه‌های مرگ خودروسازان داخلی مضاف بر علت شده و در کوچک‌ترین برخوردها و انحراف از جاده دچار حریق می‌شوند و این تبدیل به یک معضل اساسی شده است، نیاز است مسئولان برای استاندارد سازی این خودروها چاره اندیشی کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi