جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد نگین سوادآموزی کشور/از رتبه برتر در بسیاری شاخص‌ها تا جامه عمل پوشاندن به 100 درصد تعهدات

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید حمزه باقری‌نژاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مبارزه با بی سوادی در کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد و با اقدام یکی از شهدای این استان یعنی شهید نوروزعلی جلیل آغاز شد و اکنون همه ساله از یکم تا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86457
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد نگین سوادآموزی کشور/از رتبه برتر در بسیاری شاخص‌ها تا جامه عمل پوشاندن به 100 درصد تعهدات

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید حمزه باقری‌نژاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مبارزه با بی سوادی در کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد و با اقدام یکی از شهدای این استان یعنی شهید نوروزعلی جلیل آغاز شد و اکنون همه ساله از یکم تا هفتم دیماه هفته سوادآموزی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه ۳۰ برنامه مختلف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود گفت: سه شهید سواد آموزی ما مربوط به روستای بنستان است که خانواده آنها را مورد تکریم قرار خواهیم داد همچنین فعالان عرصه سواد آموزی تکریم خواهند شد و از پیشکسوتان سوادآموزی استان تجلیل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان فعال است گفت: در استان نرخ باسوادی در گروه سنی ۶ سال به بالا در اول انقلاب ۲۸ درصد بود و در جامعه هدف نهضت سواد آموزی ۲۸ و شش دهم درصد بود در این ۴۳ سال با همه فعالیت‌های صورت گرفته در سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی از ۲۸ و شش دهم درصد به ۹۲٫۸ درصد رسید و طبق برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰ به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد نگین سوادآموزی کشور/از رتبه برتر در بسیاری شاخص‌ها تا جامه عمل پوشاندن به 100 درصد تعهدات 5

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه جمعیت استان در سال ۹۵ در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۳۷ هزار نفر و میزان باسوادی ۹۲٫۷ درصد بوده است گفت: تقریباً ۶۳ درصد رشد را نسبت به اوایل انقلاب نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: اما رشد کشور بسیار کمتر بوده و نشان می‌دهد که استان کار بسیار زیادی در این حوزه انجام داده است.

باقری‌نژاد در ادامه گفت: در مدت مدیریت خود فعالیت های بسیاری انجام دادیم و توفیقات بسیاری نیز دست یافته ایم.

امام جمعه دهدشت: با شعار نمی‌توان جنگل را حفظ کرد/آمار عجیب از تعداد قرق‌بانان کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه در جامعه عمل پوشاندن به سواد مهارتی حجم ابلاغی به ما در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۸۸۳ نفر در سه سطح بود گفت: همه این حجم را تماماً سال گذشته تحت پوشش بردیم که دو دهم درصد نرخ باسوادی ما را افزایش داد و به ۹۴٫۴ درصد رساند امسال حجم ابلاغی به ما ۵۳۰۰ نفر در سه سطح بوده که باید تلاش کنیم این عده را تحت پوشش قرار دهیم.

کهگیلویه و بویراحمد نگین سوادآموزی کشور/از رتبه برتر در بسیاری شاخص‌ها تا جامه عمل پوشاندن به 100 درصد تعهدات 6

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان ۱۶ مرکز یادگیری محلی داریم تعداد دو مرکز دولتی و ۱۴ مرکز نیز خصوصی هستند یادآور شد: علاوه بر خواندن و نوشتن باید ۴۰ مهارت را به سواد آموزان یاد دهیم.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته علاوه بر سواد پایه برای ۸۰۰ سواد آموز آموزش های مهارتی داشتیم گفت: سال گذشته طرح نماز کلید بهشت را داشتیم برای ۱۹۵۰ نفر سواد آموز اجرا شد کسانی که توانایی خواندن نماز را نداشتند این فریضه الهی را فرا گرفتند.

وی افزود: حلقه های کتابخوانی برای ۲۰۴۰ نفر از سوادآموزان داشتیم تا هم استمرار سوادآموزی را داشته باشند و هم در امر کتابخوانی توانمند شوند.

این مسئول گفت: در برخی مناطق مثل مناطق عشایری و روستایی که توانایی خواندن و نوشتن نداشتند طرح آموزش و توسعه سواد زنان روستا و عشایر را برای ۴۰۰ نفر اجرا کردیم.

کهگیلویه و بویراحمد نگین سوادآموزی کشور/از رتبه برتر در بسیاری شاخص‌ها تا جامه عمل پوشاندن به 100 درصد تعهدات 7

وی به توفیقات سوادآموزی استان اشاره کرد و گفت: در شاخص های ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در بین ۳۰ استان رتبه برتر را کسب کردیم و استاندار ما به عنوان رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی استان مورد تجلیل قرار گرفت.

این مسئول گفت: در جشنواره الگوهای برتر تدریس رتبه اول کشور را کسب کردیم در مسابقات انشا نویسی و مقاله نویسی با موضوع تاثیر سواد در زندگی آموزش دهندگان و آموزش پذیران ما حائز رتبه اول کشور شدیم.

فعالیت ۵۰۰واحد گشت در کهگیلویه وبویراحمد/ افزایش ۷۳درصدی کشف سرقت
دنبال کنید

وی به مشکلات سوادآموزی در استان اشاره کرد و گفت: آموزش سه رکن اساسی دارد آموزش دهنده و محتوا و سوادآموز و نیرو محرکه آموزش‌دهنده است به همین خاطر برای اولین بار سه نفر از تحصیل‌کردگان ما یک نفر فوق لیسانس و دو نفر دکترا به تهران اعزام شدند تا آموزش های لازم را فرا گیرند و هر هفته در هر شهرستان حضور پیدا کرده و آموزش دهندگان را توانمند سازند.

این مسئول افزود: باشگاه خیرین سوادیار در استان راه اندازی کردیم کار آنها تیمی بوده متشکل از پنج نفر هستند در حوزه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارای نفوذ بوده و در هر شهرستان زیر شاخه هایی را تشکیل می دهند تا در جذب و شناسایی بی سوادان همکاری لازم شود.

وی گفت: هفته آینده دو نفر خیر به استان می آیند و کار خود را از دیشموک شروع خواهند کرد هم در شناسایی و جذب و هم در تهیه اقلام آموزشی به ما کمک می کنند.

باقری یادآور شد: پیشنهاد دیگر ما طرح محله به محله کوچه به کوچه و روستا به روستا است تا بتوانیم بیسوادان و کم سوادان را جذب کنیم که در آن دهیار نقش اساسی داشته و روسای شورای اسلامی روستاها و یک نفر از معتمدین و همچنین معلم روستا جمع آن‌ها ۵ نفر این اقدام را انجام دهند.

وی افزود: از دانشگاه فرهنگیان نیز کمک خواهیم گرفت دانشجو معلمان ما هرکدام در روستاها در قالب نذر خدمت یک نفر را شناسایی و آموزش می‌دهیم.

این مسئول یادآور شد: آموزش دهندگان ما ۱۰۰۷ نفر هستند گفت تعداد کل آموزشیاران کشور ۲۲ هزار نفر هستند که نشان دهنده کار بسیار بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi