یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پکینگ چیست؟

پکینگ چیست؟   پکینگ به عنوان تجهیزی قدیمی از آب‌بندها شناخته می شود که در چین باستان نیز کاربرد داشته است. موتورهای بخار اولیه نیز از این نوع آب‌ بندی بهره برداری می گردد. توسعه فرآیندهای تولید و استخراج نفت خام در قرن نوزدهم باعث شد تا این محصول استفاده ی گسترده ای پیدا کند. پکینگ در قرن نوزدهم، بواسطه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86413
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

کرونا :

پکینگ چیست؟

پکینگ چیست؟

 

پکینگ به عنوان تجهیزی قدیمی از آب‌بندها شناخته می شود که در چین باستان نیز کاربرد داشته است. موتورهای بخار اولیه نیز از این نوع آب‌ بندی بهره برداری می گردد. توسعه فرآیندهای تولید و استخراج نفت خام در قرن نوزدهم باعث شد تا این محصول استفاده ی گسترده ای پیدا کند. پکینگ در قرن نوزدهم، بواسطه ساختار ساده، ارزان ‌قیمت و دسترسی مناسب، به عنوان یکی از محصولات آب‌ بندهای پر کاربرد شناخته می شد. در حال حاضر می توان انواع این محصولات را در کنار وی سیل و ایکس رینگ به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری نمایید.

پکینگ چیست؟ 5

اصول عملکرد پکینگ به چه شکل است؟

با قرار گرفتن پکینگ در حفره مخصوص آب‌بندی ،توسط پیچ‌های گلندکه همان شیار آب ‌بندی می باشد به شکل محوری فشرده می گردد. ب صورت حرکت نسبی شفت و پکینگ و به علت پلاستیسیته پکینگ، نیرویی شعاعی ایجاد و منجر به تماس پکینک با شفت می شود. در این شرایط زمان، ماده روان‌ کار نیز لایه نازک روغنی در سطح تماس به وجود می آورد که به آن اثر یاتاقان نیز می نامند. در فرورفتگی‌ هایی که تماس احساس نشده، شیاری روغنی ایجاد می گردد. لذا قسمت هایی که تماسی و غیرتماسی، شکلی مارپیچ را به وجود می آورد نقش مهمی در جلوگیری از نشتی سیالات خواهند داشت و اساس عملکرد پکنیگ نیز بر اسا وجود لایه ‌های نازک و شکل ‌های مارپیچی مد نظر در نظر گرفته می شود.

یک آب‌ بندی خوب، اثر یاتاقان و مارپیچی را به سادگی حفظ می نماید که در این جهت لازم است تا فشردگی و روغن ‌کاری مناسبی صورت گیرد. در صورتی که روغن ‌کاری به خوبی انجام نشود یا این ‌که فشردگی زیادی مواجه گردد، لایه روغنی به خوبی تشکیل نخواهد شد و بین شفت و پرکننده اصطکاکی بدون روغن ایجاد می شود که سبب بروز مشکل در شفت و خوردگی خواهد شد.

نطنز از کدام کوچه ضربه خورد؟!
دنبال کنید

چه زمان لازم است تا از آب بندهای مکانیکی استفاده شود؟

پکینگ چیست؟ 6

وی سیل چیست ؟

کاربردهای متنوعی برای وی سیل تعریف شده که مهمترین کاربرد آن می تواند ممانعت از نشتی و ورود ذرات ریز و درشت   به سیستم آب بندی باشد. لذا در صورتی که این قطعه از قطعات اصلی سیستم آب بندی به شمار نمی رود ولی با تقویت و پشتیبانی سایر قطعات باعث بهبود کارایی دستگاه های هیدرولیکی و پنوماتیکی خواهد شد.

وی سیل قطعات ساده ای بوده که علیرغم سادگی دارای دقت و پیچیدگی بالایی می باشد. مدارهای هیدرولیکی بدون استفاده از آن نمی توانند به حفظ فشار روغن توجه کنند. همچنین استفاده از آن مانع از ورود آلاینده های مختلف خواهد شد..

مزایای استفاده از  وی سیل

همانطو رکه می دانید برای پیشگیری از نشتی آب، ورود گرد و خاک و برخی از پودرهای درشت به سیستم آب بندی، از وی سیل استفاده می شود. وی سیل در دسته قطعات اصلی آب بندی جا ندارد ولی استفاده از آن به تقویت و حمایت قطعات اصلی آب بندی کمک زیادی خواهد کرد. لذا می توان مدعی گشت که استفاده از آن باعث افزایش راندمان دستگاه های هیدرولیکی و پنوماتیکی خواهد شد.  محاسن زیادی در استفاده از وی سیل وجود دارد که عبارت اند از :

  • کمک به کاهش فشار اولیه با فعال کردن این قطعه
  • امکان به تحمل نیروی گریز از مرکز وجود دارد
  • با توجه به جنس لاستیکی که دارد ، کشسانی بالایی در فرایند مونتاژ از خود نمایش خواهد داد .

استفاده از ایکس رینگ

ایکس رینگ می توانند در بر گیرنده ی کاربردهای متنوعی از جمله ایستاتیک و یا دینامیک باشد. به طور کلی در هر طرف دو قسمت ایکس رینگ ها دارا ی آب بندی می باشند .ایکس رینگ نیاز کمتری از نظر فشرده شدن داشته و به این شکل آب بندی درستی انجام خواهد گرفت. لذا افزایش عمر بیشتری خواهند داشت و از نظر سایز و اندازه مطابق استاندارد های لازم همچون اورینگ ها خواهند بود.

تمام ظرفیت‌های درمانی سپاه را برای بیماران کرونایی به میدان می‌آوریم
دنبال کنید

مزیت های ایکس رینگ X-ring

طراحی چند لوبی که در ایک رینگ صورت گرفته باعث شده تا سطح آب بندی دوبرابری از داشته باشد و به این صورت استفاده از اورینگ های استاندارد خواهد شد که باعث آب بندی بهتر آن می شود. طراحی سطح چند گوشه ای در ایکس رینگ در افزایش عمر در این ایکس رینگ ها موثر خواهد بود. جهت آب بندی مناسب به فشار دادن زیاد نیازی نمی باشد. لذا منجر به سایش و پارگی کمتر می گردد. در نهایت هزینه های تعمیر و نگهداری نیز کاهش خواهد یافت.

پکینگ چیست؟ 7

شرکت سیل گستر سالاران به عنوان یکی از وارد کنند و فروشندگان انواع اورینگ، وی سیل و بک آپ رینگ می باشد. جناب آقای کرم اکبری مدیر عامل شرکت بوده که در این مجموعه از سال ۶۸ به مدت ۹ سال به عنوان شاگرد و با کم‌ترین میزان دریافتی در راستای اورینگ و بک آپ رینگ و قطعات لاستیکی ایرانی در بازار مشغول به فعالیت می باشد. در دی‌ماه ۷۷ اقدام به راهاندازی کسب و کار شخصی خود نموده و محصولات آب بندی را با کیفیتی بی نظیر ارائه می دهد. در سال ۷۹ با خرید سهم شریک، صاحب کل امتیاز فروشگاه شدند و به ارائه‌ی محصولات تولیدی داخلی پرداختند. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت sealgostar.com مراجعه نمایید.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi