سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

باگ بزرگ توئیتر و کلاه گشاد روی سر ملت های جهان

باگ بزرگ توئیتر و کلاه گشاد روی سر ملت های جهان پژوهشگر فضای مجازی و رسانه به بررسی دلائل انتشار میلیونی هشتگ مهسا امینی در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخت. آل داوود در برنامه «فرامتن» ضمن اشاره به تفاوت‌های موجود میان واکنش کاربران فضای نسبت به سال‌های گذشته گفت: تفاوتی که این بار در شبکه‌های اجتماعی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82498
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

کرونا :

باگ بزرگ توئیتر و کلاه گشاد روی سر ملت های جهان

باگ بزرگ توئیتر و کلاه گشاد روی سر ملت های جهان

پژوهشگر فضای مجازی و رسانه به بررسی دلائل انتشار میلیونی هشتگ مهسا امینی در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخت.

آل داوود در برنامه «فرامتن» ضمن اشاره به تفاوت‌های موجود میان واکنش کاربران فضای نسبت به سال‌های گذشته گفت: تفاوتی که این بار در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ می‌بینیم رباتیک بودن فعالیت منافقین، سلطنت طلبان و فریب خوردگان داخلی است. وقتی یک عملیات سایبری به عنوان یک عملیات شناختی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، با سامانه‌های داده کاوی معتبر جهانی بررسی می‌شود.

وی در رابطه با جزئیات آمار توئیت‌های منتشر شده نیز افزود: نزدیک به ۴۵۰ هزار مخاطب در حدود ۷۰ میلیون محتوا و توئیت، در توئیتر منتشر کرده‌اند. یعنی به طور میانگین هر اکانت کاربری حدود ۱۶۵ توئیت منتشر کرده است. در حالی که در چند روز گذشته اینترنت محدودیت‌هایی در داخل کشورمان داشت و دسترسی به توئیتر و وی پی ان‌ها نبود، این تعداد بازدید از داخل کشور ما نبوده است. مشخصا تعداد ریتوئیت‌های روز‌های گذشته نشان می‌دهد که کاملا عملیات رباتیک در آن مشهود است.

 

اما وقتی این گزارش را بیشتر بررسی کنید به وخامت اوضاع بیشتر پی می برید:

۱- کلاهی که کاملا گشاد بوده و بر سر اکثر کشورهای جهان رفته است.

وقتی یک سرویس در داخل کشورمان با محدودیت مواجه شده و تنها عده‌ای محدود دسترسی دارند، این تعداد بازدید، پسند و ریتوئیت در یک بازه زمانی کوتاه وقتی که داخل کشور دسترسی نیست، یعنی این صدای ارتش سایبری منافقین در آلبانی، مرکز اعتدال در عربستان و ربات‌های مورد استفاده آن‌ها است و صدای مردم ایران نیست.

بیست وهشتمین یادواره شهدای بخش لیلان برگزار شد
دنبال کنید

این یعنی وقتی آمار محتوایی را توئیتر به دروغ به کشوری نسبت می دهد یعنی همین کار را با کشورهای دیگر نظیر آمریکا و انگلستان و فرانسه و روسیه و اسرائیل و فلسطین و ……………………….. انجام داده است و این کلاه برداری کلاهی گشاد بر سر ملت ها است.

 

۲- باگی که توئیتر بخاطر ربات های مقلد انسان گرفتارش شده است.

سایت توئیتر محل جولان ربات ها است یا انسانها ؟؟؟ آیا مسئولان سایت توئیتر می توانند آماری از ربات های فعال در شبکه اجتماعی خود را ارائه دهند؟؟

بنظر می رسد مسئولان توئیتر  نخواهند توانست این باگ خود را برطرف کنند زیرا از آغاز کارشان با این نوع فعالیت رباتها برخورد قاطعی نداشته اند و کار از دستشان خارج شده است.

 

۳- در ۲۲ تیر ۱۴۰۱ این خبر گویای همه باگ ها و کلاه گشاد بود.

به گزارش رویترز، دادگاه دلاور به طور مکرر به اختلافات تجاری در میان شرکت‌های متعدد، از جمله توئیتر رسیدگی کرده است.

صاحب شرکت اسپیس ایکس، جمعه شب از لغو معامله خود با توئیتر خبر داد. او مدعی شد که توییتر نتوانسته است اطلاعات کافی در مورد تعداد حساب‌های جعلی و اسپم در پلتفرم خود ارائه دهد. پیش‌تر وی با خرید این غول رسانه اجتماعی در ماه فروردین، موافقت کرده و قول داده بود پتانسیل «آزادی بیان» آن را احیا کند. اما بعدتر ادعا کرد توییتر شرایط توافق را نقض کرده است و “به نظر می رسد که اظهارات مدیران آن نادرست و گمراه کننده بوده است”.

نمایندگان وی همچنین گفتند؛ توییتر داده ها و اطلاعاتی را که بنیانگذار تسلا درباره این پلت فرم درخواست کرده بود- به ویژه در مورد حساب‌های جعلی و ربات‌ها – ارائه نکرده است.

چاپلوسی امور مخربی،ضد ارزش و اصول
دنبال کنید

در نتیجه تصمیم آقای ماسک برای خروج، سهام توییتر در معاملات بورس آمریکا ۷ درصد سقوط کرد و به مبلغی بسیار کمتر از ۵۴.۲۰ دلاری که او در ماه فروردین پیشنهاد داده بود برای خرید هر سهم این شرکت بپردازد، رسید.

 

آیا زمان آن نرسیده است که کشورهای جهان روی نظراتشان در مورد توئیتر تجدید نظر کنند؟؟؟!!!

آیا غول اجتماعی جهان در حال رفتن به زباله دان تاریخ است؟؟؟؟

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi