پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسکن و اشتغال از مهم‌ترین نیازمندی‌های جامعه نابینایان است

  رضا آریایی ظهر امروز در ظهر امروز در مراسم جشن عصای سفید که در محل اداره بهزیستی این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام درود‌گر نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان  هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم حمایت و احترام به جامعه معلولان به ویژه نابینایان تنها مختص روز جهانی عصای سفید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 8149
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

کرونا :

مسکن و اشتغال از مهم‌ترین نیازمندی‌های جامعه نابینایان است
 

رضا آریایی ظهر امروز در ظهر امروز در مراسم جشن عصای سفید که در محل اداره بهزیستی این شهرستان با حضور حجت‌الاسلام درود‌گر نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان  هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم حمایت و احترام به جامعه معلولان به ویژه نابینایان تنها مختص روز جهانی عصای سفید و روز نابینایان نباشد.

IMG09544467

وی افزود: حمایت و توجه مسئولان باید در همه فصول و طول سال نسبت به جامعه معلولان و نابینایان وجود داشته باشد نه تنها روز جهانی عصای سفید زیرا در این صورت این توجه به معنای دلسوزی و ترحم برداشت می‌شود.

آریایی، مهم‌ترین مشکل جامعه نابینایان را عدم شناخت و درک استعدادها و توانمندی‌های آنها دانست و گفت: نابینایان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و… از استعدادهای خاصی برخوردار هستند که عدم این شناخت سبب بروز مشکلات دیگری برای این جامعه می‌شود.

نماینده کانون نابینایان گچساران ضمن تشکر از اصحاب رسانه حاضر در این جشن اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی توانمند برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای نابینایان بوده که آگاه‌سازی بیشتر مردم در خصوص مشکلات نابینایان خواسته ما از آنها است.

آریایی ادامه داد: نابینایان به هیچ عنوان نیازی به ترحم و دلسوزی کسی ندارند و تنها خواسته آنها تعامل با دیگر دستگاه‌ها و ادارات برای استفاده از خدمات اجتماعی است.

وی اجرای قانون معلولان به ویژه نابینایان را از مهم‌ترین مطالبات این قشر عنوان کرد و اظهار کرد: با اجرای قانون جامع و توجه به جامعه معلولان و نابینایان بخشی از مشکلات این جامعه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

آریایی با تأکید بر اینکه قوانین جامعه حمایت از معلولان بسیار کم‌رنگ شده است، گفت: مسکن و اشتغال از مهم‌ترین نیازمندی‌های جامعه نابینایان بوده که با برطرف شدن این امر بسیاری از مشکلات دیگر برطرف می شود.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi