شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پتروشیمی گچساران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول به اشتغال هستند که پس از بهره برداری از این طرح این تعداد به بیش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69524
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

پتروشیمی گچساران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول به اشتغال هستند که پس از بهره برداری از این طرح این تعداد به بیش از یک‌هزارو نفر به صورت مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.

وی گفت: این طرح یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای بطول ۹۰ کیلومتر تأمین می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: کارخانه‌های پتروشیمی دهدشت و پلیمر گچساران از محصول این مجتمع به عنوان خوراک استفاده خواهند کرد.

حسین پور تصریح کرد: امید است این طرح با تلاش و پیگیری شرکت صنایع پترو شیمی خلیج فارس و متولیان امر تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد:گاز متان مورد نیاز پتروشیمی گچساران به میزان ۵۳ هزارو ۹۰۰ متر مکعب در ساعت از خط سراسری تأمین  همچنین برق آن به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد:مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi