پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رویکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت، احیای واحدهای تولیدی راکد است

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت و تولید، رونق بازار کار و احیای واحدهای تولیدی راکد است. به گزارش کرونا، علی رسولیان تعداد واحدهای تولیدی راکد شناسایی شده در کشور را ۱۲ هزار و ۶۷ واحد در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68739
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

کرونا :

رویکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت، احیای واحدهای تولیدی راکد است

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت و تولید، رونق بازار کار و احیای واحدهای تولیدی راکد است.

به گزارش کرونا، علی رسولیان تعداد واحدهای تولیدی راکد شناسایی شده در کشور را ۱۲ هزار و ۶۷ واحد در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: تاکنون با رفع مشکلات واحدهای صنعتی، یکهزار و ۷۵۰ واحد راکد به چرخه کار و تولید بازگشته‌اند و ۳۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: دولت با کمک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به طور جدی پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده و برنامه ریزی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
رسولیان ۲ برنامه مهم و اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شهرک‌های صنعتی را تامین زیرساخت‌ها و حمایت از کسب و کارها و بنگاه‌های کوچک عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۳ طرح در رابطه با تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور از جمله تامین آب، برق و گاز با ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف کشور در دست اجرا است.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: ۳۹۰ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی کشور با ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح شد و تا پایان سال نیز مابقی طرح‌ها افتتاح می‌شوند.
وی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت را ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط در سطح کشور برشمرد و افزود: از یک هزار واحد کارگاهی کوچک و متوسط در دست اجرا در کشور تاکنون ۸۰۰ واحد به تولید و بهره برداری رسیده‌اند.
رسولیان گفت: تعدادی واحد کارگاهی کوچک در خوزستان به بهره برداری رسیده و ۱۵۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد ضمن اینکه در این طرح‌ها شهرستان کرخه نیز دیده شده است.
وی به بازدید خود از شهرک صنعتی شهرستان شوش و مجموعه در دست احداث کارخانه تولید نئوپان در شهرستان کرخه اشاره کرد و اظهارداشت: بزرگترین کارخانه و مجموعه تولید نئوپان خاورمیانه در این منطقه در دست احداث است که با بهره برداری از آن ضمن تکمیل زنجیره تولید نئوپان با کاشت درخت علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به نئوپان امکان صادرات به کشورهای مختلف نیز فراهم می‌شود.
رسولیان به مطالعات انجام شده در رابطه با ایجاد یک ناحیه صنعتی تولید مبلمان و تولید چوب با اشتغالزایی قابل توجه به همت مدیریت کارخانه پاک چوب در شهرستان کرخه اشاره کرد و افزود: با ایجاد این ناحیه شاهد صادرات به کشورهای منطقه نیز خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شوش از بزرگترین کارخانه در دست ساخت تولید نئوپان در خاورمیانه در شهرستان کرخه بازدید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi