شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورود ۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در پی بارندگی‌های اخیر ، ۹٫۱ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد کوثر گچساران شده است و در حال حاضر ۸۳ درصد مخزن این سد پر شده که میزان ذخیره آب آن، هم اکنون ۴۵۵ میلیون متر مکعب است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68551
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ورود ۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در پی بارندگی‌های اخیر ، ۹٫۱ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد کوثر گچساران شده است و در حال حاضر ۸۳ درصد مخزن این سد پر شده که میزان ذخیره آب آن، هم اکنون ۴۵۵ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دبی ورودی آب به سد کوثر در حال حاضر ۱۴٫۶ مترمکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون میزان کل بارندگی ثبت شده ۲۵۰ میلیمتربوده است.

فرهادی با بیان این‌که میزان بارندگی ثبت شده چند روز اخیر در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۲۱ میلیمتر بوده گفت: از ابتدای سال آبی جاری، حجم آب ورودی به سد کوثر، ۱۲۵میلیون مترمکعب و حجم خروجی نیز ۱۱۰ میلیون مترمکعب بوده که ۶۰ میلیون مترمکعب برای مصرف شرب، ۱۶ میلیون مترمکعب برای مصرف کشاورزی، ۱٫۳ میلیون مترمکعب برای مصرف صنعت و ۲۷ میلیون مترمکعب نیز برای سایر مصارف(زیست محیطی) استفاده شده و حجم تبخیر آب نیز ۴٫۵ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد کوثر آب آشامیدنی جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi