جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور اقبال شاکری و مجتبی توانگر در آیین افتتاح مرکز نوآوری و مدیریت فناوری IVD نویان

نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و مدیریت فناوری IVD نویان ضمن بازدید از آزمایشگاه ها، فناوری ها و تکنولوژی های بروز شرکت، نسبت به بومی سازی فناوری و تولید داخلی با برخورداری از ظرفیت و توانایی جوانان خوش استعداد کشور تاکید کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68484
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

حضور اقبال شاکری و مجتبی توانگر در آیین افتتاح مرکز نوآوری و مدیریت فناوری IVD نویان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصاد و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال در آیین افتتاح مرکز نوآوری و مدیریت فناوری IVD نویان حضور یافته و ضمن بازدید از آزمایشگاه ها، فناوری ها و تکنولوژی های بروز شرکت، نسبت به بومی سازی فناوری و تولید داخلی با برخورداری از ظرفیت و توانایی جوانان خوش استعداد کشور تاکید کردند.

شاکری ضمن قدردانی از اقدامات شرکت جهت توسعه این صنعت و جلوگیری از مهاجرت؛ جذب و نگهداری نخبگان در داخل کشور افرودند: مجلس شورای اسلامی در سال جاری با تصویب قوانین حمایت از شرکت های دانش بنیان زمینه حمایت از شرکت های نوآور و فن آور را فراهم نموده و مجلس به صورت مستقیم بر پیشرفت آن نظارت خواهد داشت. ایشان افزود: ضروری است که علاوه بر سیاست‌گذاری‌ها و حمایت ها،  نظارت برچگونگی اجرا نیز مورد توجه و مطالبه گری قرار گیرد.

توانگر نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد شرکت های نواور و فناور  در کشور، پیگیری مطالبات بخش خصوصی جهت برون رفت از مشکلات  را یکی از وظایف مجلس دانست و اشاره کرد بخش خصوصی نوآور و فن آور محور می تواند به مثابه مشاورین مجلس عمل  کرده و مشکلات این بخش و راهکارهای برون رفت از موانع را به مجلس ارائه دهند

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان، در جریان این بازدید اهداف مهم مرکز را پیاده سازی طرح و ایده های فناورانه تا مرحله تجاری سازی توسط بخش خصوصی برشمردند. در این مرکز با بهره مندی از تجربیات صاحبنظران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور نسبت به آموزش و توانمندسازی، مشاوره و منتورینگ، شبکه سازی و تیم سازی، استقرار تیم ها، هدایت جهت تامین منابع و تجاری سازی برنامه ریزی و اقدام شده است.

احداث چندین زمین چمن مصنوعی در روستاهای ایرانشهر/ پیگیر رفع مشکل زیرساخت های ارتباطات حوزه انتخابیه
دنبال کنید

وی خاطر نشان کرد؛ پیاده سازی اقتصاد دانش بنّیان و ارزآورری برای کشور با توجه به صادرات محصولات دانش بنیان یکی از اهداف مهم این شرکت خواهد بود که از طریق راه اندازی مرکز در حوزه صنعت IVD محقق خواهد شد.

نمایندگان خانه ملت همچنین پیشنهاد نمودند چالش های مهم صنعت آزمایشگاهی احصاء و موضوعات جهت توسعه صنعت و رفع موانع طی کمیته ای مشترک مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

حمایت از تولید داخل و قرار گرفتن در مسیر فناوری یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی است که بصورت جدی مورد توجه بوده و مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال کشور از طریق اختیارات قانونی مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi