جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاشیه‌های یک تجلیل/استاندار: به پژوهشگران بی‌احترامی شد؛از جایگاه علم درخورشان تجلیل شود

به گزارش کرونا از یاسوج، نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. نخستین دستور کار این نشست تجلیل از پژوهشگران برتر بود که با توجه به شلوغی سالن، آنطور که باید و شاید از پژوهشگران و فناوران تجلیل نشد و اعتراض پژوهشگران و فناوران را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68421
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

کرونا :

حاشیه‌های یک تجلیل/استاندار: به پژوهشگران بی‌احترامی شد؛از جایگاه علم درخورشان تجلیل شود

به گزارش کرونا از یاسوج، نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نخستین دستور کار این نشست تجلیل از پژوهشگران برتر بود که با توجه به شلوغی سالن، آنطور که باید و شاید از پژوهشگران و فناوران تجلیل نشد و اعتراض پژوهشگران و فناوران را به دنبال داشت.

در همین خصوص سید شمس‌الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری گفت: انتظار فناوران و پژوهشگران این بود که دیده شوند در این جلسه صحبت کنند و از مشکلات بگویند که مشکلات آنها کم نیست.

وی بیان کرد: ما آخرین استان به لحاظ تاسیس پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان هستیم و در بدترین وضعیت هستیم.
هاشمی عنوان کرد: ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در استان شکل گرفت و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده که با وجود همه مشکلات کار بزرگی صورت گرفته و می‌طلبد به پژوهشگران و فناوران توجه شود.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نحوه تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر واکنش نشان داد و گفت: جلسه‌ای با دستور کار تجلیل از پژوهشگران و فناوران را در یک نشست اختصاصی برگزار می‌کردید.

سید علی احمدزاده بیان کرد: کار بزرگ و فوق‌العاده پژوهشگران در این شلوغی گم شد و نه تنها از این عزیزان تجلیل نشد بلکه بی‌احترامی هم شد که دانشگاه یاسوج و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این برنامه را جبران کنند و از جایگاه علم و عالم آنطور که در شان است تجلیل کنند.

 وی بیان کرد: تجلیل خوبی از پژوهشگران صورت نگرفت در یک فرصت مناسب از آنها تجلیل و صحبت‌هایشان شنیده می‌شود چرا که می‌خواهیم از ظرفیت پارک علم و فناوری، پژوهشگران و فناوران برای  ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

پایتخت طبیعت ایران مقصد جدید مسافران نوروزی/ ظرفیت هتل‌های یاسوج تکمیل شد
دنبال کنید

اختصاص اعتبار به حوزه پژوهشی دیگر دستور کار این نشست بود که از اختصاص یک میلیارد تومان به حوزه پژوهشی خبر داده شد که ۶۶۵ میلیون تومان مربوط به سال گذشته و ۳۳۵ میلیون اعتبارات امسال بود .

اعتبارات پژوهشی قرار است به ۵ طرح سیستم خشکه ‌کاری برنج جایگزین برای کشت نشایی و افزایش کارائی مصرف آب ، مدیریت حفاظت و احیاء جنگل‌های بلوط از طریق افزایش مقاومت و القایی و به گزینی، بررسی استحصال فلزات با عیار پایین، بررسی و شناسایی مشاغل خانگی جدید و امکان گسترش و بومی سازی در استان و واکاوی و آسیب‌شناسی رواج پدیده کودک همسری و ارائه راهکار اختصاص داده شود  که پس از رای‌گیری دو خارج شدند و قرار است طرح جدید جایگزین شود.

همچنین جبار کیانی‌پور به عنوان نماینده بخش خصوصی به وضعیت کنونی اعتباردهی به طرح‌های پژوهشی انتقاد کرد و گفت: سال‌هاست اعتبار در حوزه پژوهشی داده می‌شود اما خروجی ندارد.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع شود و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی و جابه‌جایی از استان‌های دیگر قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی نظارت کنند تا کوتاهی صورت گیرد.

استاندار در ادامه با اعلام اینکه معادن بوکسیت بهره‌وری ندارد، گفت: تا زمان سرمایه‌گذاری جلوی استخراج بوکست در استان گرفته شود.

وی بیان کرد: به فرماندار چرام اعلام می‌کنیم که جلوی استخراج بوکسیت گرفته شود، سنگ بوکسیت را بدون اینکه خدماتی در استان داده شود از استان خارج می‌شود.

فراخوان استخدام و بورسیه دانشجویان پزشکی در کهگیلویه بویر احمد
دنبال کنید

به گزارش فارس، نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در حالی امشب به پایان رسید، که با توجه به تعداد زیاد دستور‌کارها ادامه جلسه به فرداشب موکول شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi