پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

‌مصیبت آن ۱۴۷۰ پروژه نیمه‌تمام بر تن رنجور کهگیلویه و بویراحمد/ مدیرانی که از جذب اعتبارات عاجزاند

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۷۰ پروژه نیمه تمام دارد که اکثر این پروژه‌ها که پروژه‌های مهم و حیاتی هستند نیمه فعال یا تعطیل هستند. تعریض ورودی دهدشت_ سه راهی طولیان( تکمیل راه فرعی دهدشت_ قلعه دختر_ جاورده و قلعه رئیسی) این پروژه ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاریخ شروع این پروژه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68194
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

کرونا :

‌مصیبت آن ۱۴۷۰ پروژه نیمه‌تمام بر تن رنجور کهگیلویه و بویراحمد/ مدیرانی که از جذب اعتبارات عاجزاند

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۷۰ پروژه نیمه تمام دارد که اکثر این پروژه‌ها که پروژه‌های مهم و حیاتی هستند نیمه فعال یا تعطیل هستند.

تعریض ورودی دهدشت_ سه راهی طولیان( تکمیل راه فرعی دهدشت_ قلعه دختر_ جاورده و قلعه رئیسی) این پروژه ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاریخ شروع این پروژه ۳۰ اردیبهشت سال ۹۹ بود و قرار بود یکسال بعد به اتمام برسد که پروژه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است.

پروژه چهار خطه دهدشت_ چرام،  پروژه در تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۹۳ شروع شد، تاریخ اتمام قرارداد  ۱۴ دی ماه سال ۹۴ بود اما با گذشت ۶ سال پروژه ۷۹ درصد پیشرفت دارد و نیمه فعال است.

آبرسانی چهار شهر( دهدشت، سوق، قلعه رئیسی و دیشموک) پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۲ درصد است، پروژه دوم اردیبهشت سال ۹۶ آغاز شده و ۲۹ اسفند سال جاری تاریخ اتمام پروژه است اما با ۳۲ درصد پیشرفت این پروژه به این زودی به نتیجه نمی‌رسد.

تصفیه خانه فاضلاب چرام،  پروژه ۲۸ آذر سال ۹۹ آغاز شده و باید در هفتم دی ماه ۱۴۰۱ به اتمام برسد اما با وجود پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه از برنامه زمان‌بندی عقب است. پروژه به دلیل قصور پیمانکار و کمبود اعتبار تعطیل است.

پروژه سد مخزنی سرپری به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است، تاریخ شروع ۱۱ تیرماه سال ۹۷ بود و قرار بود ۴ تیرماه ۹۹ به پایان برسد اما با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل است.

آبرسانی به اراضی دهدشت غربی با پیشرفت ۷.۳ درصدی، تاریخ شروع پروژه ۱۹ خرداد سال ۹۷ بود و تاریخ اتمام ۱۹ خرداد سال ۱۴۰۰، هم‌اکنون پروژه تعطیل است.

زنگ خطر اختلال بینایی در بین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در نتیجه استفاده از تلفن همراه
دنبال کنید

سد کوهبرد با پیشرفت ۹۰ به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است پروژه‌ای که قرار بود ۵ بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

فاز یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام که قرار بود آبان سال ۹۹ به اتمام برسد با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده است.

این پروژه‌ها تنها بخشی از ۱۴۷۰ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که یا نیمه فعال و یا تعطیل بودند که عمده دلیل آنها کمبود اعتبار است.

علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی پروژه‌ها گفت: کمبود اعتبار علت تعطیلی پروژه‌ها است، وقتی در یک استان کوچک ۱۴۷۰ پروژه تعریف می‌شود اوضاع همین است.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنم برای اینکه اعتبارات خُرد نشود پروژه جدید تعریف نشود تا برخی از پروژه‌‌ها به نتیجه برسند.

وی بیان کرد: به پروژه چهار خطه کردن ‌چرام به دهدشت ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، ضمن اینکه از اعتبارات سفر رئیس جمهور ۱۰ میلیارد به سد کوهبرد اختصاص داده شد.

شهابی نسب با اشاره به اختصاص نقدینگی به پروژه باغچه سادات گفت: سد کوهبرد و دهدشت غربی اعتبار اختصاص داده شده است، برای  اختصاص آب از سد شاه قاسم به دشت‌روم و تنگ انگشتری هم اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

شهابی نسب با بیان اینکه ۶ میلیارد برای فاضلاب چرام از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار اختصاص یافته، گفت: برای بیمارستان لنده، لیکک، چرام و سی‌سخت هر کدام ۷۵ میلیارد اختصاص داده شده است.

اما شاید یکی از دلایلی که پروژه‌های عمرانی تعطیل شدند ضعف مدیران در جذب اعتبارات اسناد خزانه است. در ۶ ماهه امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به استان اختصاص داده شده اما مدیران دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند آن را جذب کنند.

نجات جان دو معلم توسط هلال احمر در طسوج
دنبال کنید

غضنفر آرام مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت: اعتبارات خوبی از محل اسناد خزانه به استان ابلاغ شده اما دستگاه‌ها برای جذب ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده مراجعه نکرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت پروژه‌‌های عمرانی انتقاد  کرد و گفت: استان در آب، راه و مبلمان شهری مشکل دارد برای رفع این مشکلات اعتبار جذب می‌کنیم اما کاری صورت نمی‌گیرد بعد می‌گویم ۱۴۷۰ پروژه نیمه تمام داریم، کی قرار است از تعداد این پروژه‌ها کم شود.

کیامرث حاجی‌زاده عنوان کرد: به پروژه‌ای مانند “پل زردو” ۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته شده اما چون پیمانکار مشخص نشده ۶ ماه است پول در حساب راهداری مانده است.

وی با خطاب به مدیران با تاکید بر اینکه اعتبارات اسناد خزانه جذب شود تا این پول برگشت نخورد، گفت: زمانی در استان با مشکل اعتبار مواجه بودیم الان که مشکل اعتبار نیست.

این مسئول بیان کرد: تعلل مدیران در برگزاری مناقصه پروژه‌ها باعث تعطیلی آنها شده، توصیه می‌کنیم در این شرایط آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد که امکان کار وجود ندارد، مناقصه پروژه‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi