پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌برداری از سد خاکی »نساز» خلخال پس از ۱۰ سال

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدغنی نظری ظهر امروز در بازدید از روستای نساز خلخال اظهار کرد: سد نساز خلخال به‌عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از ۱۰ سال به پایان برسد. وی افزود: روستای نساز یکی از روستاهای پرجمعیت با بهره‌برداران کشاورزی دیم بود که با پیگیری‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67860
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

بهره‌برداری از سد خاکی »نساز» خلخال پس از ۱۰ سال

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدغنی نظری ظهر امروز در بازدید از روستای نساز خلخال اظهار کرد: سد نساز خلخال به‌عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از ۱۰ سال به پایان برسد.

وی افزود: روستای نساز یکی از روستاهای پرجمعیت با بهره‌برداران کشاورزی دیم بود که با پیگیری‌های انجام‌شده از تهران و مرکز استان و اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان از محل جهاد کشاورزی، کار اجرای پایاب در سطح وسیعی از هفته گذشته آغاز و موجب خوشحالی بیش از ۷۰ بهره‌بردار کشاورزی را فراهم کرده است.

تبدیل ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم به اراضی آبی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ادامه داد: با برگشت آب به زمین‌های دیم و تبدیل ۱۰۰ هکتار آن به زمین‌های آبی، علاقه جوانان برای بازگشت به روستا افزایش یافته و روستای نساز شادابی دوباره خود را با دریاچه زیبای نساز یافته است.

نظری بیان کرد: علاوه بر زیبایی بی‌نظیر طبیعت روستای نساز، دریاچه به وجود آمده از آب سد نساز نیز یکی از مقصدهای گردشگری برای حضور گردشگران خواهد شد.

وی از مساعدت‌های استاندار اردبیل و اختصاص امکانات ماشینی جهت شروع عملیات پایاب سد و زیرساخت‌های برق در منطقه قدردانی کرد و گفت: تحول عظیم کشاورزی در منطقه با نگاه مساعد مسؤولان، رونق اقتصادی  را برای خانواده‌های روستایی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi