شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسکن مهر دهدشت؛ زندگی در چاردیواری بدون امکانات/ وعده فرماندار برای بررسی و حل مشکلات فراوان

به گزارش کرونا از کهگیلویه، طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد. این طرح در بی‌‌توجهی مسؤولان دولت‌های گذشته با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد و اهداف در نظر گرفته شده برای اجرای آن محقق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67781
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

مسکن مهر دهدشت؛ زندگی در چاردیواری بدون امکانات/ وعده فرماندار برای بررسی و حل مشکلات فراوان

به گزارش کرونا از کهگیلویه، طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.

این طرح در بی‌‌توجهی مسؤولان دولت‌های گذشته با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد و اهداف در نظر گرفته شده برای اجرای آن محقق نشده است.

از ابتدای دولت یازدهم آخوندی وزیر وقت انتقادات فراوان نسبت به مسکن مهر داشت و این طرح را عامل اصلی تورم معرفی می‌کرد اما قرار بود دولت به تعهدات خود در این پروژه عمل کرده و خانه‌ها را تحویل متقاضیان دهد که هنوز این کار به اتمام نرسیده است.

اگرچه بنا بود با ارائه مشوق‌ها تسهیلات ویژه یا اهدای زمین‌های ارزان قیمت اقدام به اجرای طرح مسکن مهر شود اما بی‌مهری‌ها و سوء مدیریت‌ها نه تنها گره‌ای از مشکلات قشرکم درآمد در انتظار سقف باز نکرد بلکه به یکی از بزرگترین چالش‌های فراروی متقاضیان و دولت‌ها و خاری در چشم و استخوانی در گلوی متقاضیان تبدیل شد.

مکان‌یابی نامناسب، عدم نظارت، انتخاب پیمانکاران ضعیف از مهمترین مشکلات مسکن مهر در دهدشت است واحدهای به قول معروف قوطی کبریتی  بدون در نظر گرفتن نیازهایی همچون خدمات رفاهی، بهداشت، نبود فضای سبز و مکان تفریحی بنا شده و هر روز نارضایتی ساکنان و متقاضیان را بیشتر کرده است.
 

مسکن مهر دهدشت؛ زندگی در چاردیواری بدون امکانات/ وعده فرماندار برای بررسی و حل مشکلات فراوان 5

حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها همچنان در انتظار همت مسؤولان و متولیان امر است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند مورد توجه قرار گیرد.

نبود پارکینگ و فضای سبز، بکار رفتن مصالح بی‌کیفیت در ساخت واحدها، نبود امکانات ورزشی و تفریحی، نبود خط تاکسی برای تردد به شهر، ترک برداشتن دیوار، چکه کردن آب از سقف، مشکل شیرآلات، فلاش تانک، روشویی، دربهای ترانس، نرده را پله‌ها، فن سرویس بهداشتی، استفاده از دربهای ضعیف، عدم نصب آیفون، و سیستم برق کشی از جمله نواقص و مشکلات واحدهایی است که مردم به ناچار در آن سکونت دارند و همواره با مراجعه به امام جمعه خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

بررسی تغییرات ساختاری در معاونت علمی ریاست‌ جمهوری/ آیا تحولات در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است؟
دنبال کنید

یکی از ساکنان مسکن مهر که پنج سالی می‌شود کلید واحد خود را تحویل گرفته است به فارس گفت: طی این پنج سال بار مشکلات موجود امان از ما برید و روزی نیست که با خیال آسوده سر بر بالین بگذاریم.

وی افزود: از سقف خانه‌مان آب چکه می‌کرد، کسی هم پاسخگوی این مشکل نبود، مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و آن را تعمیر کنیم.
 

مسکن مهر دهدشت؛ زندگی در چاردیواری بدون امکانات/ وعده فرماندار برای بررسی و حل مشکلات فراوان 6

وی لوله‌کشی آشپزخانه را دارای ایراد اساسی دانست و گفت: مشکلات و نواقص دیگری هم وجود دارد و زندگی ما به خاطر این نواقص در تنگنا است.

ضعیف بودن مصالح بکار رفته در واحدها باعث شده همسایه‌ها با کوچکترین حرکتی باعث مزاحمت یکدیگر شوند.

این خانم خانه‌دار افزود: صدای راه رفتن عادی ساکنان طبقه بالا آسایش واحد پایین را بر هم می‌زند، این مشکل در مواقعی که یکی از همسایه‌ها مهمان داشته باشد غیر قابل تحمل می‌شود.
 

مسکن مهر دهدشت؛ زندگی در چاردیواری بدون امکانات/ وعده فرماندار برای بررسی و حل مشکلات فراوان 7

با وجود الحاق مسکن مهر به شهر خدمتی از شهرداری به چشم نمی‌آید، زباله‌های دپو شده در ورودی سایت و روبروی واحدها نشان می‌دهد روزها از جمع‌آوری زباله خبری نبوده است.

ساماندهی مسکن مهر فشاری است که اکنون روی دوش دولت سیزدهم سنگینی می‌کند. رفع نواقص، تکمیل و فرجام مسکن مهر با انبوهی از مشکلات برگ برنده‌ای برای دولت فعلی محسوب خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه: نواقص مسکن مهر زیاد است ولی بررسی و برطرف می‌شود

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نواقص واحدهای مسکن مهر زیاد است تلاش داریم مشکلات بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ بار بازدید از مسکن مهر داشتم، افزود: در این بازدیدها مدیران دستگاه‌های خدمات موظف شدند مشکلات را بررسی و در اسرع وقت نسبت به رفع اقدام کنند.

خدمات ضعیف در بقعه امام‌زاده «میرسالار»/ اینجا از راه تا درمانگاه مشکل دارد
دنبال کنید

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: تعدادی از واحدها تکمیل شده اما پیمانکاران به خاطر مطالباتی که از راه و شهرسازی دارند کلید را تحویل متقاضیان نمی‌دهند.

موسوی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد هم منتظر تحویل کلید هستند، گفت: پیمانکار می‌گوید تا زمانی که مطالبات را دریافت نکنم کلید تحویل نمی‌دهم.

وی در خصوص مشکل ایاب و ذهاب ساکنان مهر به شهر عنوان کرد: با رایزنی انجام شده ۲ خط تاکسی به این سایت اختصاص یافته است.

فرماندار کهگیلویه ادامه داد: شهرداری مکلف شد تا هفته آینده جاده دسترسی به مسکن مهر را بهسازی و چاله چوله‌های آن را ترمیم کند.

موسوی با اشاره به اینکه ۹۱۲ واحد در مسکن مهر دهدشت احداث شده است، افزود: ۶۱۸ واحد تکمیل و تحویل شده ۱۰۲ واحد متقاضی به هر علت مراجعه نکرده و ۱۹۲ واحد نیز در حال کار است.

وی از برگزاری جلسه با حضور معاونت‌های راه و شهرسازی استان طی هفته آینده خبر داد و یادآور شد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی تلاش داریم ظرف سه ماه آینده پرونده مسکن مهر بسته شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ی


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi