پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد تشنه و سدهایی که هیچ نفعی برای استان ندارند/ روایت استاندار از تلاش برای محقق شدن سد آبریز

گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین و تصویب سند آمایش سرزمین گفت: سند آمایش سرزمین اسفندماه سال گذشته تصویب و به همه دستگاه‌های اجرایی ارسال شد، سند آمایش دورنمای رشد استان است و سیاست این است که هر کاری می‌خواهیم انجام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67646
تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد تشنه و سدهایی که هیچ نفعی برای استان ندارند/ روایت استاندار از تلاش برای محقق شدن سد آبریز

گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین و تصویب سند آمایش سرزمین گفت: سند آمایش سرزمین اسفندماه سال گذشته تصویب و به همه دستگاه‌های اجرایی ارسال شد، سند آمایش دورنمای رشد استان است و سیاست این است که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم براساس سند آمایش باشد اگر اینگونه نباشد اعتبارات متوقف می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازنگری مواردی در سند آمایش سرزمین از جمله در حوزه راه‌آهن افزود: بازنگری این سند سرسری گرفته نشود از همه مدیران تقاضا دارم سند آمایش سرزمین را خیلی جدی بگیرند و هر چه سریعتر نشست‌های تخصصی در این خصوص را برگزار کنند تا سند به جایگاه واقعی خود برسد.

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه ۱۰ درصد آب کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود، گفت: این ۱۰ درصد کجا است؟ در گذشته هر تعداد سد ساخته شد در مرزهای استان بوده و استان خوزستان بهره‌مند شده، سد چم‌شیر با ظرفیت ۱.۲ میلیارد مکعب احداث شد در حالی که قرار بود ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر از این باشد اما محقق نشد و تنها بخشی از اراضی امامزاده جعفر از این سد بهره‌مند شدند و حوزه صنعت ما دیده نشد.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سد کوثر در این استان است اما بوشهر و بندر لنگه از آب این سد استفاده می‌کنند، این مناطق در بهره‌مندی از آب سد دیده شدند اما گچساران و دهدشت دیده شدند، سایر استان‌ها آینده‌نگری داشتند اما شهرهای استان ما دیده نشدند.

پرفسور ملک حسینی سرمایه ای گرانبها برای کشور است
دنبال کنید

احمدزاده با اشاره به جلسات متعدد در تهران برای پیگیری وضعیت سد آبریز گفت: خوزستان اضافه برداشت از سد داشته و همین اقدام باعث خشک شدن تالاب شادگان شده است. آب تمامی سرریزها از استان کهگیلویه و بویراحمد است اما خود ما دیده نشدیم اگر مطالعه می‌کردیم کار به اینجا نمی‌رسد.

وی خطاب به مدیران گفت: از هم‌اکنون در کارهایتان استان را بزرگ ببینید، یاسوج و روستاهای اطراف آب شرب ندارند آنوقت آب استان به خوزستان می‌رود  لذا توصیه می‌کنم آب و سایر نیازمندی‌های استان در طرح آمایش سرزمین دیده شوند.

احمدزاده با بیان اینکه فقر و بیکاری در استان را از طریق همین فرصت‌هایی که در دست دارید از بین ببرید، گفت: همه شما مدیران بچه‌های این استان هستید برای اخذ مطالبات استان بلندپروازی کنید تا استان دیده شود، تا قبل از پایان سال مواردی که در سند آمایش نیاز به بازنگری دارد را دلسوزانه ببیند مبادا غافل شوید.

وی از اخذ ماده ۲۳ سد سقاوه خبر داد و گفت: سد سقاوه وارد مرحله اجرایی شده است، ضمن اینکه به شدت دنبال اجرایی شدن سد آبریز هستیم اما خوزستان تلاش می‌کند سد به نتیجه نرسد که مدیران اقدامات خود را شروع کنند و به جلو ببرند.

وی از تصویب مرز هوایی فرودگاه یاسوج در  هیات دولت خبر داد و گفت: با تصویب مرز هوایی، فرودگاه یاسوج جزء فرودگاه‌های تراز اول شد و می‌تواند گمرک و پرواز خارجی داشته باشد و باید امکانات بیشتری در اختیار استان داده شود که وزارت راه و شهرسازی قول‌هایی به استان داده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه وزارت راه در استان دو هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهند، گفت: اگر دستورات وزیر راه مصوب و عملیاتی شود چیزی معادل دو برابر بودجه استان اختصاص داده می‌شود.

صلواتی برای حضرت زهرا (س) که زندگی شما را زیر و رو می‌کند
دنبال کنید

احمدزاده همچنین عنوان کرد: وزیر اقتصاد قول‌هایی در حوزه اقتصادی و اختصاص تسهیلات به استان دادند، ضمن اینکه از مدیران استانی می‌خواهم در تهران پیگیر اختصاص اعتبارات همچنین اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه‌های ملی استان باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از یک هزار میلیارد تبصره ماده ۱۸ به حوزه کشاورزی گفت: این پول‌ها را می‌دهیم که اشتغال ایجاد کنیم اگر نمی‌توانیم از این مبلغ شغل ایجاد کنیم اجازه بدهیم سایر استان‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi