جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد شهر جدید در حومه یاسوج بررسی می‌شود

یاسوج- کرونا نیوز- در پی دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تصویب شورای مسکن استان ایجاد شهر یا شهرک جدید در حومه یاسوج برای مدیریت افزایش جمعیت آینده این استان بررسی می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66504
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

ایجاد شهر جدید در حومه یاسوج بررسی می‌شود

به گزارش کرونا نیوز، بر اساس مصوبات آخرین نشست شورای مسکن استان یکی از گزینه ها برای اجرای طرح های مسکن سازی ایجاد چنین شهرک و شهرهایی است که بتوانند سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جذب کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: شهر یاسوج ظرفیت ساخت و سازهای جدید را ندارد و باید برای افزایش جمعیت آن فکری اساسی کرد.

سید علی احمدزاده افزود: طرح نهضت ملی مسکن که برای خانه دارشدن مردم در دست اجراست در یاسوج با مشکل زمین روبرو است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاونت عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی دستور داد طرح ایجاد شهر یا شهرک جدید را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: این شهر یا شهرک جدید باید همه امکانات بهداشتی، آموزشی، عمومی را داشته باشد تا بی نیاز از خدمات شهری یاسوج باشد.

احمدزاده گفت: دشت های حومه یاسوج از جمله دشت روم می تواند یکی از گزینه ها برای ایجاد شهر جدید باشد اما گزینه های بهتر و بیشتر نیز باید بررسی شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود: زمین برای تامین طرح مسکن ملی در همه شهرهای این استان بجز سی سخت ، یاسوج و باشت تامین شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته است: ساخت سالانه ۱۰ هزار خانه در استان نیاز است که برای تحقق آن برنامه ریزی می‌شود.

پژمان نیک اقبالی افزود: بر اساس هدفگذاری در چهار سال آینده باید ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

سی سخت ۱۲ ساعت پس از زلزله
دنبال کنید

وی با بیان اینکه مشکل زمین در سه شهر یاسوج، سی سخت و باشت وجود دارد اظهار داشت : البته جانمایی هایی شده که در دست پیگیری است.

نیک اقبالی بیان کرد: در یاسوج زمینی به مساحت ۷۰ هکتار جانمایی شده که رفع مشکلات آن در دست پیگیری است.

تعهد امسال ساخت واحدهای مسکن طرح جهش تولید ۹ هزار و ۳۲۷ واحد است.

 تاکنون ۱۹ هزار و ۱۱۳ نفر در استان برای ساخت مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد هشت هزار و ۴۳۸ نفر در شهر یاسوج ثبت نام کرده اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi