جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگل‌کاری اقتصادی در ۱۶۰۰هکتار عرصه ملی کهگیلویه وبویراحمد هدفگذاری شد

گچساران – کرونا نیوز- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه های مثمر مثل بادام تلخ ، زالزالک ، گلابی وحشی و بنه امسال در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی استان هدفگذاری شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66501
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

جنگل‌کاری اقتصادی در ۱۶۰۰هکتار عرصه ملی کهگیلویه وبویراحمد هدفگذاری شد

گودرز باقری فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: افرادی که زمین های ملی را به صورت عرفی در اختیار دارند می توانند به ادارات منابع طبیعی شهرستان های محل سکونت خود مراجعه کنند تا پس از تصویب در کمیته استانی قرارداد جنگل کاری با آنان منعقد شود.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه ها با افراد متقاضی به صورت ۱۵ ساله بسته می شود و در صورت نیاز به مدت ۱۵ سال دیگر قابل تمدید است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کاشت گونه های مثمر در عرصه های ملی افزون بر مزایای گسترش جنگل ، به افزایش تولید ملی و بهبود درآمد جوامع ملی استان نیز کمک می کند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای ۲۰۰ هکتار زراعت چوب در عرصه های ملی و زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

باقری فرد تاکید کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان انجام زراعت چوب با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نهال رایگان حمایت می کند.

وی عنوان کرد: صاحبان زمین‌های زراعی آبی در مناطق سردسیر و گرمسیر می توانند برای دریافت نهال و بهره مندی از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت زراعت چوب به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محل اجرای طرح مراجعه کنند.

باقری فرد بیان کرد: به ازای هر هکتار زمین یکهزار و ۳۰۰ اصله نهال رایگان و همچنین برای هر هکتار زراعت چوب ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سه سال دوره تنفس  به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به خرید تضمینی چوب پس از طی شدن دوره پنج ساله عنوان کرد: چوب صنعتی پر درآمد و در عین حال فرصتی برای حفظ جنگل های زیبای زاگرس از پدیده غیرقانونی قاچاق چوب است.

دومین دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه با گرایش پدافند غیرعامل برگزار می شود
دنبال کنید

باقری فرد اظهار داشت: گونه هایی مانند صنوبر در مناطق سردسیری و اوکالیپتوس در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد امکان کاشت دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi