شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلافات مرزی عشایری استان های جنوبی کشور رفع می‌شود

گچساران – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود مشکل قدیمی اختلافات مرزی استان های جنوبی کشور با عشایر این استان، گفت: با اقدامات انجام گرفته چالش های موجود بزودی رفع خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65961
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

اختلافات مرزی عشایری  استان های جنوبی کشور رفع می‌شود

به گزارش کرونا نیوز، سید علی احمد زاده روز چهارشنبه در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که در منطقه عشایری دریلا از توابع گچساران برگزار شد اظهار داشت: این اختلافات سال ها در منطقه هلیگا برای اهالی بخش هایی از استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر مشکل ساز شده است.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر ویدئو کنفرانس با وزیر کشور ، برگزاری نشستی با حضور استانداران خوزستان و بوشهر و کهگیلیویه و بویراحمد برای رفع این مشکل در برنامه دولت قرار گرفته است.

احمدزاده تاکید کرد: خواسته مسوولان کهگیلویه و بویراحمد این استان این هست که تا رودخانه خیرآباد به عنوان مرز بین استان های جنوبی تعیین شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نیاز است تا همه دستگاه های اجرایی مرتبط با اداره کل امور عشایر استان همکاری داشته باشند افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات عشایر منطقه و جبران کاستی های موجود داشته  باشد.

احمد زاده اضافه کرد: استفاده از اعتبارات استانی برای بهسازی راه های عشایری در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزا برای کمک به تولید به ویژه در زمینه رونق صنایع دستی و ایجاد درآمد برای بانوان عشایر در دستور کار مسوولان قرار خواهد گرفت.

فرماندار گچساران نیز در این نشست با اشاره به نقش عشایر در تولید محصولات مختلف اعم از دامی، کشاورزی و صنایع دستی گفت: حمایت از عشایر کمک به تولید است.

علیرضا اتابک با قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از مناطق عشایری گچساران ابرازامیدواری کرد: این اقدام بتواند زمینه ساز رفع بخشی از مشکلات مناطق عشایری این شهرستان باشد.
 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi