شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

عرضه سموم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود

گچساران – کرونا نیوز- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه سموم کشاورزی در فروشگاه های توزیع محصولات این استان با نسخه کلینیک های گیاه پزشکی انجام می‌گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65754
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

عرضه سموم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود

حسین لایقی مطلق روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه های عرضه آفت کش های کشاورزی باشت در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: نسخه پیچی از سوی کلینیک های گیاه پزشکی باعث حذف سموم تقلبی و غیرمجاز از چرخه مصرف کشاورزان و به دنبال آن بهبود سلامت محصولات تولیدی خواهد شد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در زمان حاضر هشت کلینیک گیاه پزشکی در شهرستان های مختلف این استان فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در قالب مانور پیشگیری از مصرف آفت کش های تقلبی که به مدت سه روز اجرا شد ۴۱ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مورد پایش کارشناسان قرار گرفت.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مانور که با مشارکت ۷۲ کارشناس دستگاه های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت و نیروی انتظامی اجرا شد فروشگاه های عرضه سموم از نظر تخلفاتی مانند تقلبی،تاریخ مصرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

لایقی مطلق عنوان کرد: در مانور پیشگیری از عرضه سموم تقلبی ۷۰۰ لیتر آفت کش تاریخ مصرف گذشته در یک فروشگاه فروش سموم استان کشف و پس از تشکیل پرونده به مراجع متولی معرفی شد.

وی اظهار داشت: آفت کش ها از نهاده های مهم در چرخه تولید محصولات کشاورزی هستند که نقش اثرگذاری در افزایش عملکرد و تامین امنیت غذایی جامعه دارند.

لایقی مطلق عنوان کرد:مصرف آفت کش ها ارتباط مستقیمی با سلامت محصولات و مصرف کنندگان و همچنین محیط زیست دارد،  به همین دلیل نیاز است تا نظارت های جدی و لازم از زمان تولید تا مصرف این مواد در مزارع و باغ ها انجام شود.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi