سلام وقت بخیر
واقعا شرایط بدی پیش اومده تو این کرونا
ممنونم از این راه حل شما برای نجات کسب و کارهامون. واقعا جالب بود.
کسب و کار خود را چگونه در شرایط کرونا نجات دهیم؟
همه چیز از کرونا شروع شد. بیماری ناشناختهای که بیش از چند میلیون نفر را در دنیا به کام مرگ کشاند و صدها هزار کسب و کار را در سراسر جهان برای همیشه به نابودی کشاند. کسب و کارهای بزرگی که خواب از بین رفتن خود را هم نمیدیدند. کسب و کارهای نوپایی که در
کرونا :
همه چیز از کرونا شروع شد. بیماری ناشناختهای که بیش از چند میلیون نفر را در دنیا به کام مرگ کشاند و صدها هزار کسب و کار را در سراسر جهان برای همیشه به نابودی کشاند. کسب و کارهای بزرگی که خواب از بین رفتن خود را هم نمیدیدند. کسب و کارهای نوپایی که در هر شب با رویای موفقیت سر بر بالین میگذاشتند. اما همیشه یک راه نجات هست. اما چطور کسب و کار خود را در شرایط کرونا میتوانیم نجات دهیم؟ جواب سئو است. اما سئو چطور میتواند یک بیزینس را نجات دهد؟ در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت میکنیم. و همینطور به شما یک صفحه آموزش کاملا رایگان سئو معرفی خواهیم کرد که بتوانید از طریق وبسایت seoedu به آموزش رایگان سئوبپردازید و از ۰ تا ۱۰۰ آن را آموزش ببینید.
سئو چیست؟
سئو یا SEO که اختصاری است برای Search Engine Optimization، در واقع بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. به شما کمک میکند وب سایت خود را بهبود بخشیده و کاری میکند که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود.
اگر به دنبال نجات از وضعیت یکنواخت دیده نشدن توسط موتور جستجوی گوگل هستید، پس سئو را از همین الان شروع کنید. بدون شک به شما کمک میکند هرچه زودتر در نتایج جستجو ظاهر شوید.
وقتی یک نفر برای دریافت خدمات یا خرید یک محصول در گوگل جستجو میکند، در صفحه جستجویش هزاران نتیجه مرتبط به نمایش در میآید. اگر سایت شما برای کلید واژههای مرتبط بهینه شده باشد، شانس بالایی دارد تا در بین این نتایج ظاهر شود.
اما اجاز بدید برای شما شرح دهم که چطور این موضوع امکان پذیر میشود. اگر کمی با سئو و موتور جستجوی گوگل آشنا باشید، با رباتها و خزندهها و الگوریتمهای آن تا حدودی آشنا هستید. خزیدههای گوگل درست مانند جانوران گرسنه به دنبال هر چیز مرتبطی هستند که سرچ شده است.
اما تنها نوشتهها نیستند. متا تگها، توضیحات متا، عکسهای بهینه شده، لینکهای داخلی و خارجی، و دیگر فاکتورهای امتیاز دهی را به طور کامل خزش یا کرول میکنند. نحوه بهینه کردن موارد ذکر شده به شما و استراتژی که دنبال میکنید بستگی دارد.
سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی محلی همان چیزهایی هستند که شما را در معرض دید قرار خواهد داد. اما مزایای سئو تنها به این موارد خلاصه نمیشود. بیشترین مزایا مربوط به کسب درآمد بیشتر و گردآوری مشتریان وفادار است. در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.
مشتریان وفادار زیادی از طریق جستجوی ارگانیک به سمت شما روانه میشوند
۵۳٫۳% همه ترافیکهای دریافتی از طریق جستجوی ارگانیک صورت میگیرند و بقیه نیز از طریق بازاریابی به سایت شما روانه میشوند. اما چرا مخاطبانی که از جستجوی ارگانیک به سمت سایت شما روانه میشوند تا این حد مهم است؟
چون مخاطب چیزی را جستجو میکند و اگر شما در یکی از ۳ موقعیت بالای صفحه اول گوگل باشید، همان سایتی هستید که جواب مخاطب را در دست دارد. پس شانس دیده شدن شما افزایش پیدا میکند.
گوگل به سایتهایی که در صفحه اول قرار دارند و در یکی از ۳ موقعیت بالای آن هستند، اهمیت زیادی میدهد. مشتریان اغلب تنها این ۳ مورد را بررسی میکنند. سایتی که در صفحه اول و جایگاه اول باشد، بیشترین شانس را برای فروش خواهد داشت.
این همان کاری است که سئو برای شما انجام میدهد. شما را در نتایج جستجو نشان میدهد. به شما رتبه خوبی میدهد و کاری میکند مردم شما را برای دریافت خدمات و محصولات انتخاب کنند.
سئو سایت شما را قابل اعتماد نشان میدهد
چه بخواهید و چه نخواهید، باید با قواعدی بازی کنید که گوگل آنها را بنا کرده است. قوانینی که شما را مجبور میکند برای رسیدن به رتبه اول رقابت کنید. اما تصور کنید که به رتبه یک رسیدهاید. رسیدن به آن برای چند روز یا چند ساعت بسیار ساده است.
مهم این است که آنجا بمانید. همین که به این جایگاه دست پیدا کنید، باید برای حفظ آن با رقبای خود بجنگید. پس با تمام قوا تلاش میکنید تا بهترین عملکرد را از خود به گوگل نشان دهید.
گوگل هم همه این موارد را میبیند و به آنها امتیاز میدهد. این امتیازات است که شما را در رتبه اول باقی نگه میدارد. مردم معمولا به رتبه اول صفحه اول اعتماد میکنند. زیرا میدانند رسیدن به آنجا و باقی ماندن در آن نیازمند توجه و تلاش زیادی است.
بدون شک از نظر گوگل و کاربرانش وب سایتی که برای ارتقایش تلاش شده، قابل اعتماد و درخورد توجه است. پس با یک تیر دو نشان میزنید. شما برای ماندن تلاش میکنید اما در عین حال خود را قابل اعتماد نیز معرفی میکنید.
شما را به تمرکز روی تجربه کاربری تشویق میکند
شاید حالا از خود بپرسید که چطور تجربه کاربری میتواند کسب و کار شما را در شرایط کرونا نجات دهد. خیلی ساده است. تصور کنید قرار است در مورد آموزش سئو رایگان وب سایتی تاسیس کنید.
پیش از هر چیز باید به این فکر کنید که سرعت سایت شما چقدر است، تصاویر و اطلاعات ارزشمند و خلاصه نوشتهها در جای درستی قرار گرفتهاند؟ مشتری به راحتی مراحل ثبت نام را طی میکند؟ بعد از ثبت نام میخواهد چه کار دیگری انجام دهد؟ شما چطور میتوانید خدمات و یا اطلاعات دیگر خود را به او پیشنهاد دهید؟
اصلا همه دکمهها در دسترساند؟ رابط کاربری آنقدر ساده هست که مخاطب از آن سر دربیاورد؟ اینها همگی مواردی هستند که در سئو سال ۲۰۲۱ بیش از هر سال دیگری مورد توجه قرار گرفته است.
به این موارد تجربه کاربری گفته میشوند. کاربر از رابط کاربری که شما ایجاد کردهاید چقدر لذت میبرد و با آن ارتباط برقرار میکند؟ گوگل آن را بررسی کرده و بر اساس آن به شما امتیاز و رتبه میبخشد.
این یعنی هرچه تجربه کاربری مخاطبان شما خوشایندتر باشد، رتبه بهتری هم در انتظار شما خواهد بود. پس باید منتظر تبدیل آنها به مشتریان خوب و افزایش درآمد خود باشید.
برای همه بودجهها مناسب است
سئو به بخشهای مختلفی تقسیم میشود. سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئوی محلی بدون شک با شرایط پاندمی کسب و کارهای آنلاین باید رقابت بیشتری برای بهتر دیده شدن با هم انجام دهند.
از طرف دیگر ممکن است که فشار مالی زیادی را برای تاسیس یک کسب و کار جدید تحمل کنید. همه اینها قابل درک هستند. اما این دلیل نمیشود استفاده از سئو را در وب سایت خود کنار بگذارید.
اصلا نکته هیجان انگیز در مورد سئو همین است که برای هر بودجهای مناسب است. سئوی داخلی که کاملا رایگان است. میتوانید با خواندن چند مقاله و کمی تجربه خودتان هم آن را انجام دهید. سئوی خارجی است که میتواند کمی هزینه داشته باشد.
آن هم در ابتدای راه قطعا نیازی به آن ندارید. اگر نیاز به ادامه سئو خارجی دارید، نگران نباشید. سئو برای هر نوع بودجهای وجود دارد. پس به بهانه هزینه بر بودن آن، از زیر بار آن شانه خالی نکنید.
به شما قول میدهم هر پولی که برای انجام بهینه سازی سایت خود خرج میکنید، چندین برابر آن را به صورت اعتبار و فروش چشمگیر پس خواهید گرفت. پس فقط روی انجام آن تمرکز کرده و سعی کنید بسته به بودجهای که دارید، انتخاب کرده و اجازه دهید به آسانی بر روی افزایش درآمد شما تاثیر بگذارد.
نتایج قابل پیگیری هستند
مهمترین دلیلی که برای نجات کسب و کار خود باید از سئو استفاده کنید این است که میتوانید به سادگی نتایج به دست آمده را پیگیری کنید.
ممکن است تبلیغات کلیدی انجام دهید، از خدمات گوگل ادز استفاده کنید، محتواهای باکیفیت تولید کنید و یا هر روش دیگری که برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده میکنید را امتحان کنید.
خب از کجا بدانید که کدام روش بهترین تاثیر را بر روی کسب و کار شما داشته است؟ گوگل خود ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را در اختیار شما قرار داده است تا تفاوتها را درک کنید. حتی متوجه شوید که در چه ساعتی کدام کاربران بیشتر در سایت شما وقت گذراندهاند.
این قابل پیگیری بودن سئو به شما کمک میکند نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و روی بهبود آنها تمرکز کنید. پس اگر آب دستتان هست زمین بگذارید و به دنبال یادگرفتن سئو باشید.
پاندمیک و غیر پاندمیک، کسب و کارهایی که با اصول سئو فعالیت میکنند، شکست نمیخوردند. هزینه زیادی متحمل نمیشوند و حتی به دلیل شرایط حال حاضر که امکان خرید یا دریافت خدمات حضوری وجود ندارد، یک وب سایت آنلاین درست و حسابی شما را چندین پله بالاتر از رقبایتان قرار میدهد. اما سوال اینجاست که از کجا شروع کنیم؟
برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟
خب حالا که کامل در مورد مزایایی که سئو برای کسب و کار شما دارد صحبت کردیم، حتما به دنبال یادگرفتن آن خواهید بود. شروع سئو بدون هیچ برنامهای گیج کننده خواهد بود. با اصطلاحات و کلماتی رو به رو میشوید که حتی روحتان هم خبر ندارد که مربوط به چه چیزی هستند.
به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنم برای آموزش سئو رایگان سری به سایت seoedu بزنید. سایتی که این روزها حسابی در زمینه سئو و تولید محتوا معروف شده و پروژههای عالی هم انجام داده است.
علاوه بر آموزشهای رایگانی که در seoedu پیدا میکنید، میتوانید در دورههای جامع سئوی آنها شرکت کرده و از جدیدترین متدهای سئو و بهترین استراتژیهای روز دنیا برای سئوی وب سایت خود باخبر شوید.
نویسنده:
برچسب ها :آموزش ، شرایط کرونا ، کرونا ، کسب و کار ، کسب و کار و آموزش
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱