جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۰۰ تن برنج تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران- کرونا نیوز -معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تنظیم بازار و رفاه حال مصرف کنندگان، ۳۰۰تن برنج در هفته گذشته در بازار استان توزیع شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64891
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

۳۰۰ تن برنج تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

امیر تیمور موسویان روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار گچساران افزود: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در زمینه برنج در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و در صورت لزوم برنج بیشتری در استان توزیع خواهد شد.
 وی بیان کرد: از این میزان برنج بیش از ۲۳ درصد در بازار شهرستان های گچساران و باشت توزیع شده است.

موسویان اظهار داشت: شهرستان گچساران دارای ظرفیت های مناسبی در راستای ایجاد پایانه صادراتی می باشد و با پیگیری های انجام شده این طرح در جلسه نهایی در سازمان مصوب شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی پایانه صادراتی در کنار پتروشیمی ، صنایع پایین دستی و دیگر کارخانه های می تواند تحول چشمگیری در شهرستان گچساران و استان ایجاد کند.

موسویان افزود: شهرستان گچساران دارای ظرفیت مناسبی در تولید صنایع دستی از جمله فرش خانگی می باشد که می توان از این ظرفیت بیش ار بیش استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی در روند اشتغالزایی می تواند موثر باشد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار تن کالای اساسی شامل شکر، گوشت، مرغ و برنج با قیمت تظیم بازار در استان توزیع شده است.

موسویان گفت: در طول سال براساس سهم سرانه جمعیت برای کنترل تورم کالاهای اساسی جذب و در استان توزیع می شود.

موسویان تصریح کرد: سالانه ۱۳۰ هزار تن سیب در این استان تولید می شود که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر قیمت نان در استان نیز در دستور کار  این سازمان قرار دارد و بزودی بررسی خواهد شد.

دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز سی‌سخت
دنبال کنید

وی اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد در بازار گچساران و استان بزودی جهت تنطیم بازار انجام می شود.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام اجناس موجود در بازار گچساران باید شناسه کالا روی آنها درج شود.

روح اله باقری فرد ابراز کرد: واحدهای صنفی باید در سامانه جامع انبارها تمام کالاهای خود را ثبت کرده در غیر اینصورت کالاهای آنها قاچاق خواهد شد.

وی ادامه داد: نظارت بر بازار استان بطور جدی در دستور این سازمان می باشد و با متخلفین صنفی بصورت قانونی برخورد خواهد کرد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi