جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیدناصر حسینی پور:

اهمیت ایجاد اشتغال و لزوم رعایت عدالت/با کسانی که اقدام به جذب نیروی بدون رویه کرده برخورد خواهد شد

سیدناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و لزوم رعایت عدالت در توزیع فرصت‌های شغلی، از تهیه دستورالعملی خبر داد که طی آن هرگونه جذب سفارشی، سلیقه‌ای و خودسرانه ممنوع بوده و از تخلف خاطیان نیز چشم‌پوشی نخواهد شد. متن کامل بیانیه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63177
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

کرونا :

اهمیت ایجاد اشتغال و لزوم رعایت عدالت/با کسانی که اقدام به جذب نیروی بدون رویه کرده برخورد خواهد شد

سیدناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و لزوم رعایت عدالت در توزیع فرصت‌های شغلی، از تهیه دستورالعملی خبر داد که طی آن هرگونه جذب سفارشی، سلیقه‌ای و خودسرانه ممنوع بوده و از تخلف خاطیان نیز چشم‌پوشی نخواهد شد.
متن کامل بیانیه منتشر می‌شود:
بنام خدا
“السلام علیک یااباعبدالله”
مردم عزیز شهرستان‌های گچساران و باشت
فرزندان بیکار شما خواهران و برادران من هستند، دعا بفرمایید که شریک هیچ‌گونه جانبداری و بی‌عدالتی نشوم. بنده ضمن عذرخواهی از تک‌تک متقاضیان اشتغال که بیکار هستند و زندگی را به سختی می‌گذرانند، صادقانه به محضر شریفتان عرض می‌کنم که طی دو ماه گذشته تاکنون حدود ۸ هزار و ۷۵۰ درخواست از طرف جامعه بیکار گچساران و باشت از طرق مختلف از جمله تماس تلفنی، اس ام اس، واتساپ، دایرکت اینستاگرام و درخواست مکتوب به دستم رسیده است و گویا هزاران نفر فقط در اداره کار گچساران به عنوان بیکار ثبت‌نام کرده‌اند. با دیدن هر کدام از این درخواست‌ها و شنیدن شرح حال زندگی‌شان، شرمنده می‌شوم، و دل هر انسان باوجدانی با شنیدن شرح زندگی این عزیزان به درد می‌آید؛ لذا بهترین راه برای کمک به خواهران و برادران متقاضی شغل و بیکار شهرم، ابتدا ایجاد فرصت‌های شغلی در شان و منزلت مردم دیار می‌باشد. اگرچه فقط یک هفته از شروع به کار رسمی بنده به عنوان خادم و خدمتگزارتان در مجلس شورای اسلامی نمی‌گذرد، لاکن تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از وقت و توان و استعداد و ظرفیت‌مان ایجاد فرصت‌ و استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های دولتی و خصوصی، با مشاوره از متخصصان امر برای ایجاد پروژه‌های کوچک و بزرگ با هدف تولید و اشتغال‌زایی باشد.
اما تا رسیدن به این مهم که نیاز به وقت و زمان دارد، همکاری شما عزیزان بسیار موثر خواهد بود. بیشترین کمک برای تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال این است که مجموعه عزیزان کاری کنند که بنده مجبور به توصیه فردی نشوم، حرکت‌ها و کمک‌های انفرادی نه تنها مشکلی از مشکلات کم نخواهد کرد، بلکه بستری برای تشدید نارضایتی مردم و گسترش بیش از پیش تبعیض و بی‌عدالتی خواهد شد، بنابراین بنده به صراحت اعلام می‌کنم در بکارگیری نیرو در ادارات و نهادها و شرکت‌های خصوصی مستقر در گچساران و باشت به صورت موردی برای کسی استثناء قائل نشده و نخواهم شد، چون اگر بنا را برای جلب رضایت فردی برخی اشخاص قرار دادیم، به بیراهه خواهیم رفت و در سر جمع آن مردم متضرر خواهند شد، بنابراین با توجه به عدم توجه به راهکارهای ضابطه‌مند، تاکنون و به منظور رعایت عدالت نسبی منبعد در این خصوص، در کنار تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی، رویه و دستورالعملی تهیه خواهد شد که همه مسئولان امر در شهرستان‌های گچساران و باشت ملزم به رعایت آن خواهند بود و مصرانه و موکدانه از تمامی مدیران، روُسا، مسئولان و سایر عزیزان می‌خواهم که تنها در چارچوب رویه و دستورالعمل مذکور اقدام نموده و از جذب سفارشی، سلیقه‌ای و خودسرانه نیرو بپرهیزند. بدون شک با کسانی که اقدام به جذب نیروی بدون رویه کرده یا از این پس به این رویه غلط دامن بزنند، برخورد خواهد شد. ضمنا از تخلفات پیشین نیز چشم‌پوشی نخواهد شد.
در بحث اشتغال درددل، مسائل و نکات بسیار مهمی وجود دارد که به مرور در روزها و ماه‌های آینده با مردم عزیزم در میان خواهم گذاشت…
سید ناصر حسینی پور
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi