جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روند کاهشی دمای کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

گچساران- کرونا نیوز- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:روند کاهشی دمای هوای استان که از ۲ روز پیش آغاز شده است تا روز پنجشنبه بیست و نهم مرداد ادامه خواهد یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

روند کاهشی دمای کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: حداکثر دمای هوا ایستگاه‌های لیکک، دوگنبدان، امامزاده جعفر و دهدشت که در ۴۸ ساعت گذشته  ۴۵ تا ۴۷درجه سانتی‌گراد  گزارش شده بود در شبانه روز گذشته به ۴۳ تا ۴۵ کاهش یافته است.

وی بیان کرد:پیش بینی می شود حداکثر دمای منطقه امامزاده جعفر گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده به ۴۴ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

بهره مند تاکید کرد:همچنین حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت در شبانه  روز گذشته به ترتیب  ۳۶ و۳۴درجه سانتیگراد  گزارش شده که نیم درجه نسبت به شبانه روز گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد:در این مدت حداقل دمای ایستگاه های مختلف هواشناسی استان شامل یاسوج ۱۸.۲،سی سخت ۱۸،گچساران ۲۴،دهدشت ۲۱.۴،امامزاده جعفر ۳۲،لیکک ۲۹.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:روند کاهشی دمای حداکثری در ایستگاه های مختلف استان در شبانه روز آینده از نیم تا یک درجه سانتیگراد ادامه دارد.

بهره مند با اشاره به اینکه هوای استان تا پایان هفته پایدار خواهد بود تاکید کرد: دمای هوای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از روز جمعه سی ام مرداد افزایشی پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi