پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه یاسوج:سفیران روسیه و انگلیس باید عذرخواهی کنند

یاسوج- کرونا نیوز- امام جمعه یاسوج با اشاره به اقدام اخیر سفرای انگلیس و روسیه در تهران گفت: آنها به دنبال یادآوری دخالت بیگانگان در کشور بودند از این رو باید عذرخواهی کنند و دولت متناسب با حرکت آنها برخورد لازم را انجام دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63101
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

امام جمعه یاسوج:سفیران روسیه و انگلیس باید عذرخواهی کنند

عکس یادگاری سفرای انگلیس و روسیه در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند واکنش دولت و مردم ایران را به دنبال داشت.

به گزارش کرونا نیوز آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقدام سفیران انگلیس و روسیه به غیرت همه ایرانیان برخورد و دولت باید به این رفتار واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به ۲۸ مرداد و کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه گفت:  تشکیل دولت ملی به مذاق استکبار جهانی  خوش نیامد و آنها حرکت زشت و خطرناکی انجام دادند و برای سقوط دولتی که به اراده مردم شکل گرفته بود دست به کار شدند.

حسینی افزود: به برخی نمایندگان مجلس آن زمان رشوه دادند و علیه دولتی که در منافع ملی با آمریکا و انگلیس همراه نبود کودتا شد .

امام جمعه یاسوج درباره دیگر مناسبت هفته پیش رو و سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آنها در راه اسلام و انقلاب و بنا به فرمایش ولایت در دفاع مقدس حضور یافتند هم در دوران جنگ تحمیلی و هم در دوران اسارت در شرایط سخت، ثابت قدم بودند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پایان  خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موضوع عزاداری‌ها گفت: عزاداری محرم موضوع ساده‌ای نیست مربوط به اشرف مخلوقات نیز هست . پیامبران خدا  از آدم تا نوح و ابراهیم خلیل الله گرفته تا موسی کلیم الله و در نهایت حضرت محمد (ص) بر این مصیبت گریستند.

وی گفت: پیش از آنکه انسان‌ها بر شهدای دشت کربلا بگریند فرشتگان گریستند و در همین دوران نیز انسان های بزرگی چون امام خمینی که فقیه، عالم و فیلسوف هستند برای اباعبدالله اشک ریختند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi