پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد فروشگاه جدید زنجیره ای در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد فروشگاه جدید زنجیره ای در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62576
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

ایجاد فروشگاه جدید زنجیره ای در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

به گزارش کرونا نیوز، نشست ستاد تنظیم بازار استان با دو دستور کار

به گزارش کرونا نیوز ، سید حشمت الله صمیمی دوست شامگاه شنبه در نشست تنظیم بازار که با دو موضوع بررسی کمبود سیمان و افزایش فروشگاه های زنجیره ای برگزار شد، اظهار داشت: مجوز ایجاد فروشگاه های زنجیره ای به صورت کشوری صادر می شود و استان دخالتی در این قضیه ندارد.

وی افزود: از طرفی به نظر می رسد ایجاد این فروشگاه ها به نحوی خرده فروشان را تحت تاثیر قرار داده است و نگرانی اینگونه صنوف را در استان شاهد هستیم.

صمیمی دوست تاکید کرد: برای ادامه کار مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موضوع را از طریق وزارت صمت پیگیری کند تا با حضور کارشناسانی از وزارت صمت و اتاق اصناف در تهران و یا استان نشستی در این زمینه برگزار شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به عنوان مجموعه اقتصادی استان نسبت به نحوه کار این فروشگاه ها نگران هستیم زیرا که در ابتدا این فروشگاه ها هیچگونه مالیات بر درآمد و یا مالیات بر ارزش افزوده به استان پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: همچنین منابعی که دریافت می کنند در بانک های عامل استان نیست و این ها به صورت متمرکز در بانک های عامل تهران نسبت به این امر اقدام می کنند. 

صمیمی دوست ابراز داشت: برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری در استان نیاز به منابع داریم و به نحوی باید برنامه ریزی شود که این منابع در استان مصرف شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسئولان فروشگاه ها باید پیش از استقرار این فروشگاه ها با مسئولان استان مذاکره کنند تا بعد از بررسی شرایط مجوز لازم صادر شود.

راه اندازی کارخانه قند یاسوج از اولویت‌های کهکیلویه و بویراحمد است
دنبال کنید

وی بیان کرد: از این تاریخ به بعد در صورت راه اندازی چنین فروشگاه هایی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف موظف به برخورد هستند.

پیگیری های انجام گرفته برا رفع کمبود سیمان در استان 

وی همچنین در خصوص وضعیت سیمان در استان، گفت: با وجود اینکه فصل گرما است و براساس تصمیمات دولت در حال حاضر برق تمامی کارخانجات فولادی و سیمانی قطع شده است، در طی چند هفته اخیر باتوجه به پیگیری های مستمر استاندار و وضعیت خاص استان به ویژه شهرستان دنا و شهر زلزله زده سی سخت کارخانه سیمان مارگون میزان موجودی کلینکری که داشت را به سیمان تبدیل کرد.

صمیمی دوست افزود: در این مدت کمک خوبی انجام دادند ولی در این هفته به دلیل بالا رفتن شدت گرما همچنان این روند قطع برق کارخانجات ادامه دارد. 

وی عنوان کرد: در هر صورت باتوجه به میزان سیمان محدودی که در کارخانه سیمان یاسوج واقع در دشتروم بوده است امروز مصوب کردیم که این میزان سیمان بیشتر در اختیار مردم زلزله زده قرار گیرد تا قبل از شروع فصل سرما بخش مهمی از ساخت و سازها به اتمام برسد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با همه این وجود استاندار استان پیگیری جدی موضوع هستند تا در صورت امکان حداقل برق کارخانه سیمان یاسوج واقع در دشت روم تامین تا پروژه ها و طرح های عمرانی و اقتصادی و مسکن با توقف مواجه نشوند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi