یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۸میلیارد ریال به تکمیل زیرساخت های حرم بی بی حکیمه (س) اختصاص یافت

گچساران – کرونا نیوز -رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی گچساران گفت: ۱۸میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح های جهش تولید و منابع استانی برای تکمیل,نوسازی و تجهیز کمپین اقامتی حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان اختصاص یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62481
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۱۸میلیارد ریال به تکمیل زیرساخت های حرم بی بی حکیمه (س) اختصاص یافت

الماس قبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت:۱۳میلیارد ریال این میزان از محل طرح های جهش تولید برای انجام اقداماتی چون ادامه دیوار چینی،اصلاح ورودی ،تعمیر سرویس های بهداشتی،روشویی ها و حمام ها اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد:پیمانکار این طرح پس از انجام مراحل قانونی مناقصه تعیین شده و عوامل اجرایی هم اکنون در حال مقدمات شروع عملیات اجرایی تکمیل کمپین اقامتی حرم بی بی حکیمه (س) هستند و این طرح  براساس قرارداد تا چهار ماه آینده بهره برداری می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گچساران بیان کرد: همچنین امسال پنج میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی برای افزایش زیرساخت های روشنایی و محوطه سازی  حرم بی بی حکیمه (س) تخصیص یافته است.

قبادی عنوان کرد:بهره برداری از طرح توسعه زیرساخت های این بارگاه نورانی افزون بر رونق گردشگری مذهبی پنج فرصت شغلی جدید نیز فراهم می کند.

وی با اشاره به سابقه ریزش کوههای مشرف به حرم  بی بی حکیمه (س) گفت: استفاده از محوطه حرم  برای خواب باید ممنوع شود تا ضمن امنیت بهتر زائران بستر استقبال سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری در این مکان مقدس فراهم شود.

بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی در جنوب کشور تا پیش از انتشار ویروس کرونا سالیانه میزبان یک میلیون نفر زایر بود.

کمبود زیرساخت هایی مانند زائرسرا،هتل و رستوران باعث شده گردشگران نتوانند در این مکان اقامت کنند و فرصت ایجاد ده ها شغل نیز از دست می رود.

بیش از ۵هزار کهگیلویه وبویراحمدی در طرح جهش تولید مسکن نام نویسی کردند
دنبال کنید

وجود چشمه آب گرم،قرار داشتن شکل منحصر به فرد بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در دل کوه و اقلیم مفرح این منطقه به ویژه از مهرماه تا اواخر اردیبهشت ماه از جذابیت هایی است که شوق مردم برای بازدید از این مکان را بیشتر کرده است.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi