شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به استان برای توسعه صنایع  و سرمایه گذاری در معادن خبر داد و گفت: این مهم می تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار در استان در تکمیل زنجیره های تولید و بهره برداری از معادن نقش موثری داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62108
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

روند ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

سید حشمت الله صمیمی روز سه شنبه در نشست با سرمایه گذاران بخش دولتی و هلدینگ های اقتصادی در یاسوج اظهار داشت: در راستای توسعه اقتصادی استان، حضور هلدینگ های بزرگ اقتصادی با پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و حوزه معاونت اقتصادی شتاب ویژه ای گرفته است.

وی افزود: به طور قطع حضور سرمایه گذاران دو هلدینگ های پترو امید آسیا و گلچین مکران گام مهمی در توسعه اقتصادی استان برداشته خواهد شد.

صمیمی از اعلام آمادگی شرکت صنعتی و معدنی گلچین مکران برای سرمایه گذاری در معادن استان خبر داد و افزود: باتوجه به وجود معادن سلستین در شهرستان بهمئی مقرر شد شرکت صنعتی و معدنی گلچین مکران نسبت به راه اندازی کارخانه کربنات استرانسیوم بر پایه معادن آن شهرستان اقدام کند.

وی عنوان کرد: سازمان صنعت و معدن استان در سریع ترین زمان ممکن نسبت به صدور جواز تاسیس اقدام می کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی نیز باید نسبت به تامین زمین، آب، برق و گاز اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین از اعلام آمادگی شرکت پترو امید آسیا «وابسته به بانک سپه» برای سرمایه گذاری در استان براساس ظرفیت های منطقه در حوزه معادن خبر داد.

صمیمی گفت: از جمله موارد پیشنهادی در این نشست ایجاد کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و ایجاد کارخانه سولفات آمونیوم بوده است که مقرر شد علاوه بر طرح های مطرح شده نشستی با هلدینگ مربوطه در راستای اخذ تصمیمات نهایی برگزار شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری های نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در خصوص هماهنگی و دعوت از هلدینگ های پترو امید آسیا و گلچین مکران برای سرمایه گذاری در معادن استان از جمله شهرستان های بهمئی، چرام و… قدردانی کرد.

بنیاد برکت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد
دنبال کنید

صمیمی با اشاره به نشست نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع، عنوان کرد: آن وزارتخانه برای سرمایه گذاری بر پایه ظرفیت های منطقه در حوزه این ۳ شهرستان نیز اعلام آمادگی کرد. 

وی تصریح کرد: به زودی نشست های کارشناسی شده در خصوص این سرمایه گذاری ها برگزار می شود.

صمیمی ابراز داشت: علاوه بر پیگیری های استاندار و نشست های مهمی که در این مدت با اعضا هیئت دولت داشته اند که موجب جذب سرمایه گذار و شتاب بخشیدن به طرح های صنعتی استان شده است.

وی عنوان کرد: مقرر شد تا رسیدن به نتیجه نهایی، نشست های هماهنگی با هلدینگ های اقتصادی به صورت مستمر در استان و تهران برگزار شود.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi