پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاونت علمی ریاست جمهوری همکاری مطلوبی با دانشگاه یاسوج دارد  

یاسوج- کرونا نیوز- رییس دانشگاه یاسوج گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری مستمر و مطلوبی با این دانشگاه داشته و تاکنون نیز تجهیزات و کمک های فنی و اعتباری لازم را در اختیار آن قرار داده است. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61955
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

معاونت علمی ریاست جمهوری همکاری مطلوبی با دانشگاه یاسوج دارد  

احمد عریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: دانشگاه یاسوج به عنوان فرزند انقلاب از دانشگاه های جوان کشور  محسوب می شود که دارای هفت دانشکده بوده و افزون بر ۶ هزار دانشجو نیز در آن تحصیل می کنند.  

وی افزود: این دانشگاه در سال ۱۳۷۸ راه اندازی شده و هم اینک نیز ۲۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۴۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۶  رشته در مقطع دکترا دارد.  

رییس دانشگاه یاسوج بیان کرد: این دانشگاه با دارا بودن ۲۴۳ عضو هیأت علمی از ظرفیت مناسبی برای اقدام ها و فعالیت های تحقیقاتی و  پژوهشی برخوردار است.  

عریان عنوان کرد: دانشگاه یاسوج با وجود جوان بودن توانسته در سال های اخیر در عرصه های ملی و بین المللی خوش درخشیده و رتبه  های مهمی را کسب کند. 

وی ابراز داشت: کسب رتبه های مهم در رتبه بندی های معتبر تایمز، یو اس نیوز، شانگ های و جهان اسلام نشان دهنده فعالیت ارزنده  دانشگاه یاسوج در زمینه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی است.  

عریان گفت: سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه یاسوج جزو ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا و یک نفر از استادان این دانشگاه نیز بین یک  درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار دارند.  

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد صنعتی نیست و به همین دلیل نیز در سال های گذشته ارتباط مطلوبی بین دانشگاه و صنعت در این  استان شکل نگرفته بود اما در سه سال اخیر طرح های ارتباط با صنعت در استان ۳۰ برابر و از لحاظ اعتباری نیز ۱۰ برابر شده است.  

عریان افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه منابع طبیعی، محیط زیست، گردشگری، آب، نفت، گاز، صنایع دستی، معادن و گیاهان  دارویی دارای مزیت های نسبی قابل توجهی بوده و شرایط برای کار کردن در این بخش ها در استان چشمگیر است. 

بلوط؛ ظرفیتی که در کهگیلویه وبویراحمد مغفول مانده است / سرمایه در طبیعت و ما تشنه اقتصاد می گردیم
دنبال کنید

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi