جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات استان در بودجه امسال با ۷۲ درصد رشد به رقم یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61379
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش کرونا نیوز حسین کلانتری روز پنجشنبه در در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلیویه و بویراحمد اظهار داشت:امسال طلایی ترین سال در حوزه اعتبارات این استان است.

وی افزود: برای بازسازی شهرستان زلزله زده دنا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شد و  ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاش  معاونان استانداری و مجمع نمایندگان استان برای نخستین بار و پس از یک دهه ۳۳۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ قانون الحاق به این استان تعلق گرفت.

کلانتری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان مجزا ابلاغ گرفتیم، عنوان کرد: در راستای توسعه فرودگاه های یاسوج و گچساران ۷۲ میلیارد ریال ابلاغ شده  و برای ۱۰ پروژه مربوط به استان از جمله ورودی های دهدشت، سد کوهبرد و… ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: با تلاش های صورت گرفته ۹۰ میلیارد تومان از دولت برای تجهیز نیازی های دانشگاه اعتبار گرفته شد و  بیمارستان های سی سخت، لنده و چرام فعال و بیمارستان بهمئی در آستانه افتتاح است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آبرسانی شهرها و تامین منابع آب را دنبال و قول تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های آبی گرفته شده است.

وی گفت:  با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته خط انتقال و پست برق شهرستان بهمئی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان برای تامین برق این شهرستان ایجاد می شود.

کلانتری افزود: تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل برق وارد مدار شده و مشکل برق شهرستان گرمسیری بهمئی  برطرف می شود.

روند کند اجرای طرح های عمرانی در کهگیلویه بررسی می شود
دنبال کنید

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi