شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ خطر شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:با توجه به روند افزایشی موارد مثبت ویروس کرونا در استان، از میان موارد مثبت روز گذشته ۲۰ نمونه به صورت اتفاقی از شهرستانهای مختلف انتخاب و بررسی و کرونای انگلیسی ۱۲ نمونه تایید شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58610
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

زنگ خطر شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

پرویز یزدانپناه  عصر پنجشنبه در یکصد و بیست و چهارمین نشست استانی  ستاد کرونا ، افزود: پراکندگی موارد مثبت  ویروس جهش یافته نشان می دهد در تمامی شهرستان ها موارد مثبت داشته ایم. از ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته ۳ نفر در شهرستان بهمئی، ۳ نفر در گچساران، ۳ نفر در کهگیلویه، ۲ نفر در بویراحمد و ۱ نفر در چرام است.

وی ادامه داد:امروز ۷۰۴ تست TCR در استان انجام شد که ۳۳ درصد آنها مثبت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: از تست های انجام شده امروز در شهرستان کهگیلویه  ۷۰ درصد ،در شهرستان های  بویراحمد و گچساران ۳۰ درصد ودر شهرستان دنا ۲۵ درصد مثبت بود.

وی ادامه داد: تعدادی از موارد مثبت امروز نیز بررسی خواهد شد و اگر نتیجه مانند روز گذشته باشد می توان گفت که روند افزایشی موارد مثبت استان به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی است.

یزدانپناه بیان کرد: با توجه به افزایش موارد مبتلا، انتظار افرایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان وجود دارد که در طی ۲ تا ۴ هفته بعد افزایش مرگ و میر در استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: عادی انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی منجر به وضعیت هشدار دهنده و قرمز استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش تردد و تجمع در برخی صنوف، ادارات و بانک‌ها نگران کننده بوده و نیاز به مراقبت و احتیاط بیشتری دارد.

یزدانپناه ادامه داد: شاخص نمونه گیری در کشور ۱۴ درصد و در استان ۱۷ درصد وشاخص مثبت نمونه ها در کشور ۱۵ درصد و در استان ۲۵ درصد است.

افزایش ۱۰ تا ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌‌های شهر یاسوج/ ناوگان اتوبوس‌‌ همچنان غیرفعال است
دنبال کنید

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۱ هزار و ۳۲۲ مورد تست مثبت کرونا در استان ثبت شده است.

به گزارش کرونا نیوز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ، ۴۳۵ مرگ کرونایی در استان رقم خورده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi