شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: ویروس کرونای انگلیسی دراستان پخش شده است

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس نمونه گیری و آمارها در شهرستان های مختلف، ویروس کرونای انگلیسی در استان پخش شده است و اگر دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود شاهد تلفات سنگینی در استان خواهیم بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58607
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: ویروس کرونای انگلیسی دراستان پخش شده است

حسین کلانتری عصر پنجشنبه در یکصد و بیست و چهارمین نشست استانی  ستاد کرونا ، افزود: از حدود دو ماه پیش گفتیم که احتمال ورود زبانه‌های آتش روشن شده کرونا در خوزستان به استان وجود دارد .

کلانتری تصریح کرد: گچساران، بهمئی و دهدشت ارتباط تنگاتنگ با خوزستان دارند و تلاش زیادی برای کنترل‌ها و فاصله گذاری ها انجام گرفت و اگر کنترل‌ها جدی تر نشود و مردم رعایت نکنند، تلفات ما از خوزستان بیشتر خواهد شد.

وی  ابراز داشت: خوزستان زیرساخت‌های بیشتری نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و با این پیک سنگین رو به رو شده و اگر پیک کرونای انگلیسی در استان شکل بگیرد، تلفات استان سنگین خواهد بود.

کلانتری تاکید کرد: ورودی‌ها و مسیرهای فرعی باید کنترل شود وشرط ورود تمامی هم استانی‌هایی که خارج از استان ساکن یا شاغل بوده و قصد سفر به استان را دارند، انجام تست کرونا در اولین مرکز قابل دسترسی است.

استاندار ادامه داد: اقدامات ما بر اساس تصمیمات ستاد ملی کروناست و باید تمام محدودیت‌ها اجرایی شود و تمامی دستگاه‌ها و متولیان به شکل جدی پیگیر باشند.

کلانتری بر جلوگیری از هرگونه تجمعات پر خطر تاکید کرد و اظهار داشت: رفت و آمد ها به مناطق سردسیر و گرمسیر سرعت شیوع کرونا را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دیروز ۷۰ درصد تست‌های یک شهرستان در استان مثبت بود، گفت: با این شرایط هیچ کسی نباید آرامش داشته باشد به صراحت اعلام می‌کنم اگر کمک نکنیم شاهد مرگ و میرهای بی‌سابقه در استان خواهیم بود.

استاندار گفت: برپا کردن چادر در فضای سبز، پارک‌ها و مناطق گردشگری ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

زنگ خطر شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد
دنبال کنید

کلانتری از افزایش نمونه گیری در شهر سی سخت خبر داد و گفت: تردد نیروهای امدادی و کمکی در این شهر  نیز باید بر اساس تست‌های زمان بندی شده در بازه‌های مختلف باشد و تشکیل اردوهای پزشکی نیز مشروط به تأیید دانشگاه علوم پزشکی است.

کلانتری همچنین از پیگیری سهمیه ویژه واکسیناسیون برای شهرستان‌های گچساران و دنا خبر داد و بیان کرد: در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش کرونا نیوز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ، ۴۳۵ مرگ کرونایی در استان رقم خورده است.

تاکنون نیز ۳۱ هزار و ۶۳۶ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در استان شناسایی شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi