جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۳۳۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند

گچساران-کرونا نیوز-مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین اجتماعی استان به ۹۸ هزار بیمه شده اصلی شده با ۳۳۰ هزار نفر جمعیت خدمات ارائه می دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58105
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

۳۳۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند

عباس نورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند طرح استفاده از کد ملی به جای دفترچه های درمانی در بیمارستان باشت درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت:تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به۲۰ هزار نفر از خانواده های بیمه شده گان اصلی شاغل در استان های دیگر خدمات ارائه می دهد.

وی بیان کرد:خدمات تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های درمان، بازنشستگی و از کار افتادگی، کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری، پرداخت مستمری و هزینه های کفن و دفن انجام می شود.

وی بدون اشاره به آمار بیان کرد: پرداخت بیمه بیکاری به نیروهایی که بر اثر انتشار ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند از خدمات مهم این سازمان در یک سال گذشته تاکنون بوده است.

نورمحمدی ابراز داشت:افزایش خدمات الکترونیک و غیرحضوری از مهمترین برنامه های این سازمان برای رفاه حال بیمه شدگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه از جمله اهداف خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برای کارفرمایان، مستمری بگیران و سایر بیمه شدگان است.

نورمحمدی بیان کرد: هم اکنون ارائه خدمات درمانی در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بدون دقترچه درمانی انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدور دفترچه های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه سال جاری در سراسر کشور متوقف شده و نیاز است تا کادر درمان استان برای تحقق نسخه های الکترونیکی این سازمان را همراهی کنند.

نورمحمدی اظهار داشت: برای کاهش مراجعه مردم به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی، صدور نسخه های کاغذی دفترچه های درمانی متوقف شده و بیمه شدگان و مستمری بگیران هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی می توانند از کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود استفاده کنند.

بازدید فرماندار کهگیلویه از یک ابر پروژه در قلعه رئیسی و رایزنی با معارضان
دنبال کنید

وی افزود: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پیش از مراجعه به پزشکان یا مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی، به منظور اطلاع از برقرار بودن پوشش درمان، می‌توانند از چندین روش با وارد کردن کد ملی خود استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این روش ها شامل شماره‌گیری کد دستوری #۴*۱۴۲۰* بدون نیاز به اینترنت، شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶*  بدون نیاز به اینترنت، استفاده از اپلیکیشن موبایل به نشانی pwa.tamin.ir و ورود به سامانه اینترنتی medical.tamin.ir هستند.

نورمحمدی تصریح کرد: کادر درمان هم می توانند پس از احراز هویت، برای بررسی برقرار بودن پوشش بیمه درمانی وی می‌توانند از هر یک از روش‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در صورت قطع بودن سامانه، قطعی برق یا فراهم نبودن امکانات و شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک، پزشک طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد می‌تواند دستورهای دارویی، تشخیصی یا درمانی را روی برگه‌های دفترچه دراختیار بیمار، یا سربرگ مطب یا مرکز درمانی صادر نماید. در این صورت درج نام و نام خانوادگی، کد ملی بیمار، کد استحقاق‌سنجی و تاریخ ویزیت در نسخه ضروری است. 

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi