شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

یاسوج- کرونا نیوز- ساده انگاری و کاهش میزان رعایت نکات بهداشتی در روزهای اخیر موجب افزایش شمار بیماران کرونایی در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57348
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

کرونا :

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش کرونا نیوز،کهگیلویه و بویراحمد بعد از پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا با آمار بالای مبتلا و قربانی در شهریور و مهر امسال،با اعمال محدودیت های سراسری توانست دو ماه اخیر به شرایط باثباتی برسد.

همچنین شمار فوتی های کرونایی با کاهش چشمگیری همراه بود به طوری که در هفته اخیر حتی یک بیمار فوتی هم در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشد.

این کاهش چشمگیر شمار مبتلایان و به طبع آن کاهش مرگ و میر در دو ماه اخیر موجب شده تا برخی مردم و صنوف کرونا را تمام شده بدانند و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را کاهش دهند.

شلوغی پیاده رو ها،پاساژها و مراکز خرید در کهگیلویه وبویر احمدموجب نگرانی مسوولان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز از افزایش ۲۷ درصدی بستری شدگان در بیمارستان‌ها نسبت به ۱۵ روز گذشته خبر داد و گفت: عادی انگاری دلیل این وضعیت است.

 محمدمهدی بانشی افزود: تعداد مراجعه  کننده گان به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد در هفته گذشته نسبت هفته قبل تر ۱۱ درصد  و نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در آذرماه سالجاری ۲ هزارو ۵۰۰ تست، دی ماه ۲ هزارو ۸۰۰ تست، هفته اول بهمن ماه بیش از سه هزارو۴۰۰ تست، و در هفته گذشته چهار هزار ۴۰۰ تست در مراکز نمونه گیری استان انجام شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  نیز گفت :هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری است که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی و ۹ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

معلولان چشم انتظار خدمات شایسته شهری هستند
دنبال کنید

پرویز یزدانپناه افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۳۲ نفر است.
یزدانپناه با بیان اینکه تعداد موارد بستری شده مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بصورت صعودی در حال افزایش است، بیشترین عامل شیوع کرونا در استان را دورهمی ها، ساده انگاری و عادی انگاری برخی افراد دانست.

 وی ابراز داشت: از ۹۷۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج  شامل تست های PCR و سریع  حدود ١٠ درصد موارد مثبت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  گزارش شده است.

یزدانپناه افزود: شروع واکسیناسیون به منزله کنترل بیماری نیست زیرا فعلا بخش کوچکی از جامعه واکسیناسیون می شوند.
وی بیان کرد: همه ما باید تا کنترل نهایی کرونا همراه کادر بهداشت و درمان، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در روز های اخیر گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند مجبوریم محدودیت های شدیدتری اعمال کنیم.

حسین کلانتری اظهار داشت: کرونا نه تنها ضعیف نشده بلکه به مرحله خطرناکی رسیده است و اگر مردم رعایت نکنند با پیک شدید تری مواجه خواهیم بود.

وی  افزود:مراسم های عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین خطر برای شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر ها در آستانه سال نو است.

فراز و فرودهای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:با افرادی که نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند برخورد جدی می شود.

کلانتری عنوان کرد: در استان های همجوار نظیر خوزستان، اصفهان، فارس تعداد شهرستانهای آبی در حال کاهش بوده و تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی در این استان‌ها در حال افزایش است، و با توجه به مراودات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با این استان‌ها باید دقت و توجه بیشتری در کنترل سفرها صورت بگیرد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi