جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۸ کانکس در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد نصب شد

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بازه هفت ساله تاکنون ۴۸ دستگاه کانکس برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری این استان نصب و راه اندازی شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57324
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

۴۸ کانکس در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد نصب شد

اسماعیل رضایی نیک روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: مدارس کپری در دولت تدبیر و امید برچیده شده و تعداد آن ها به صفر رسیده است.

وی افزود: تعداد ۶۶ مدرسه چادری در مناطق عشایری این استان هنوز وجود دارد. 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان معادل ۲۵ واحد آموزشی هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند. 

رضایی نیک تاکید کرد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۵مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد به همت اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج هوشمندسازی شده است. 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی مدارس مستقل عشایری استان (۲۵ مورد) هوشمند سازی شده و تنها ۲ مورد دیگر نیاز به هوشمند سازی دارند.

رضایی نیک ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند. 

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند. 

رضایی نیک گفت: ۸ نفر از دانش اموز عشایری استان در چند سال اخیر، رتبه زیر هزار کسب کردند با اینکه در عشایر کلاس کنکور نبود و چند معلم به طور خودجوش برای آن ها کلاس های کنکور برگزار کردند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در سال‌های اخیر ۱۲ دانش اموز در منطقه ‌پهون ( روستای سالاری) در یک مدرسه در رشته تربیت معلم پذیرفته شدند.

میزان یادگیری دانش‌آموز در کلاس درس حضوری بمراتب بیشتر است
دنبال کنید

وی با اشاره به پوشش تحصیلی در تمامی مناطق دورافتاده و روستایی زیلایی، تاکید کرد: ۸ دانش آموز بازمانده از تحصیلات این مناطق جذب شدند.

رضایی نیک ابراز داشت: دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند. 

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi