پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژمان کریمی

تحلیلی بر رویدادهای سیاسی و انتخاباتی گچساران و باشت

برکناری عبدالوهاب پورالحسینی از ریاست جهاد کشاورزی: گرچه قبل از این برکناری فعالیتهای انتخاباتی آغاز شده بود ولی به منظور جلوگیری از اطاله یادداشت از اینجا شروع می کنیم. قطعا میتوان برکناری آقای پورالحسینی از ریاست جهادکشاورزی گچساران را، نقطه عطفی بر آغاز جدال های سیاسی در پهنه وسیع شهرستان های گچساران وباشت نامید، یک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 56786
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

کرونا :

پژمان کریمی

تحلیلی بر رویدادهای سیاسی و انتخاباتی گچساران و باشت

برکناری عبدالوهاب پورالحسینی از ریاست جهاد کشاورزی: گرچه قبل از این برکناری فعالیتهای انتخاباتی آغاز شده بود ولی به منظور جلوگیری از اطاله یادداشت از اینجا شروع می کنیم. قطعا میتوان برکناری آقای پورالحسینی از ریاست جهادکشاورزی گچساران را، نقطه عطفی بر آغاز جدال های سیاسی در پهنه وسیع شهرستان های گچساران وباشت نامید، یک مدیر خوشنام باعملکردی مثبت که به گواه تحلیلگران کفه ترازو را در سمت مخالف مدیران ناکارآمد، در دوره نمایندگی آقای تاجگردون، وزن واعتبار بخشیده بودلیکن، نکته قابل تامل سکوت مطلق جبهه تاجگردون در مقابل این بی احترامی و بی انصافی بود که به گفته خود آقای پورالحسینی و تایید آهاد مختلف مردم و تحلیل گران، صورت پذیرفته بود. انفصالی که عملیاتی شدنش از جانب جبهه آقای تاجگردون آنقدر دور از ذهن به نظر میرسید که شاید اگر امروز و دراین برهه از شرایط سیاسی منطقه صورت میپذیرفت، انگشت اتهام را به سمت منتقدان ومخالفان آقای تاجگردون سوق میداد.

فوران کوه آتشفشانی انتخابات: بعد از دولایو در دوشب متوالی از آقای ساسان تاجگردون و عبدالرحیم رحیمی فضای مجازی ورسانه رنگ وبوی انتخاباتی به خود گرفت. آقای ساسان تاجگردون در اولین لایو که از روی نوشته میخواند با درشت خواندن خود نشان داد که الفبای سیاست را نمی داند و حتی نمی داند نوکری و خدمتگزاری مردم افتادگی میخواهد نه درشتی! و از طرفی حضور در منطقه درهمان ابتدای راه، آنطور که تصورش را میکرد مورد استقبال قرار نگرفت.

این درحالی بود که آقای عبدالرحیم رحیمی رسما با اعلام اینکه، بودن در نشست های انتخاباتی جان مردم را به خطر می اندازد و این بودن را نمیخواهد، از ادامه فعالیت هایش در فضای مجازی صحبت به میان آورد، گرچه تاب نیاورد و اخیرا اولین نشستش را در آبدهگاه به نوعی به شکل همایش برگزار کرد و نشان داد ادعایش شعاری بیش نبوده است. اما در سوی دیگر آقای حسینی بعداز چند جلسه پراکنده و برگزاری اولین جلسه مهم و علنی با قشقایی های غیور و پس از ان با تعدادی از طایفه نیمدور که از پایگاههای اصلی تاجگردون بودند، نشست های خود را از چهاربیشه ،لیشتر وخیرآباد و دشت مور بصورت برنامه ای و منسجم آغاز کرد، سیل خروشان حامیان دکتر سیدقدرت الله حسینی دراین مناطق فضای مجازی ورسانه را به نفع او جهت دادند، شور ونشاط در جبهه دکترسید قدرت الله حسینی، پای تاجگردون را بعداز سکوت پس از اعتبار نامه اش به گچساران باز کرد. درحالی که پیج های منتصب به ایشان با اعطای لقب های مختلف، برای آقای غلامرضا تاجگردون، سعی در سرکوب این شور و نشاط در جبهه آقای حسینی را داشتند ولی برخلاف انتظارشان، حضور به زعم خودشان ژنرالشان هم نتوانست مانعی برای این خیزش ها باشد و به یک موتور سواری و نامه ای به استاندار ختم شد که انهم با پاسخ محکم استاندار و برخی از مردم روبرو شد. همزمان با پیوستن جمع کثیری از مردم ایل سترگ قشقایی، که نقش تعیین کننده ای در ادوار مختلف انتخابات داشته اند، جلسات آقای حسینی در سراسر حوزه انتخابیه با طوایف و اقشار مختلف بسیار فشرده برگزار میشد.

سیاست «هویج و چماق» ترامپ در توافق چهار هفته‌ای
دنبال کنید

در آن سوی میدان ولی آقای تاجگردون باتوجه به اینکه از تایید صلاحیت ها مطمئن نبود، به طور رسمی کاندیدای مورد حمایت خود را معرفی نکردند، هرچند باتوجه به تحرکات وجبهه گیری ایشان وجلسات و نشست هایی که همراه آقای ساسان تاجگردون برگزار میکردند، به تایید اکثر تحلیل گران، ضعیف بودن ساسان، عدم استقبال مردمی از ایشان، عدم اطمینان از تایید صلاحیتش و اصرار رحیمی بر ماندن را دلیل عدم حمایت رسمی و قاطع ایشان از ساسان تاجگردون میدانند.

▪️خیزش طایفه بزرگ بابکانی وبرکناری غیرمنتظره آقای خوانپایه از سمت فرمانداری گچساران: پس از هجوم سیل عظیم مردم ازطوایف وایلات مختلف به سمت آقای سیدقدرت الله حسینی، اینبار این تندباد فاتحان بابکانی بود که به پرچم آقای سیدقدرت الله حسینی میوزید. طایفه بابکانی درکنار طایفه بزرگ بایاری در ۴۸ ساعت با برگزاری ده ها جلسه فوج فوج به جمع یاران آقای حسینی پیوستند، به گونه ای که میتوان اینبار پهنه جغرافیایی وسیع بویراحمد گرمسیر را صحنه حمایت از دکتر سید قدرت الله حسینی معرفی کرد.

اما…به گزارش خبرگزاری ها آقای خوانپایه به شکل غیرمنتظره ای برکنار شدند: این تیتر درصفحه اکثر پیج های خبری گچساران وباشت بارگزاری شد. اینبار هم به گفته آقای خوانپایه و تایید مردم گچساران و باشت بی احترامی به یک مقام مسئول بومی درشهرستان گچساران صورت پذیرفت. ولی این بار واکنش ها متفاوت تر از آن چیزی بود که مردم انتظار داشتند در مواجهه با برکناری آقای پورالحسینی ببینند…ساعاتی بعداز این انفصال آقای تاجگردون درواکنشی این نوع برکناری را محکوم و مطابق معمول در جهت اهداف خود سعی کرد آتش قومیت را شعله ور کند و بعلاوه درجمله ای پرابهام، از آقای استاندار درخواست کردند این حرکت را جبران کنند!!! و اما سوال اینجاست،کجا وچگونه آقای استاندار برای شما جبران کنند ،آقای تاجگردون؟؟؟ آیا این جمله نشان از منفعت طلبی شما و دعوت استاندار به معامله نیست؟؟؟!!

سرآمدان رسانه در تمامی نواحی و مناطق کشور برای راهیابی به پارلمان ثبت نام کنند
دنبال کنید

در پی این واکنش برخی پیج ها که در زمان برکناری و بی احترامی به مدیرخوشنام وعملگرای گچساران، آقای پورالحسینی سکوت مطلق اختیار کرده بودند، تلاش کردند این برکناری را در کنار خیانت به آقای تاجگردون در راستای افشای اسناد و مدارک بر علیه ایشان قرار دهند. جهت گیری ها وخائن نامیدن هایی که با شرایط و منافع جریانی خاص، رابطه مستقیم دارد و ربطی با حق و حقوق، شرایط و منافع مردم ندارد.

پژمان کریمی ۴/بهمن/۱۳۹۹

نویسنده:پژمان کریمی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi