سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع لیبل و کاربرد های هر یک

همه ی ما لیبل یا برچسب را روی محصولات مختلف مشاهده کرده ایم. استفاده از برچسبی با کیفیت برای محصولات سبب افزایش فروش و جذابیت کالا در مقایسه با سایر برند ها میگردد. لیبل زدن، بسته بندی و برندینگ از عملکرد های اصلی بازاریابی هستند که بعنوان بخش برنامه ریزی و توسعه محصولی از آنها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53119
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

کرونا :

انواع لیبل و کاربرد های هر یک

همه ی ما لیبل یا برچسب را روی محصولات مختلف مشاهده کرده ایم. استفاده از برچسبی با کیفیت برای محصولات سبب افزایش فروش و جذابیت کالا در مقایسه با سایر برند ها میگردد. لیبل زدن، بسته بندی و برندینگ از عملکرد های اصلی بازاریابی هستند که بعنوان بخش برنامه ریزی و توسعه محصولی از آنها یاد میشود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لیبل (بخصوص لیبل پشت چسبدار و برچسب اموال) به همراه کاربرد های گوناگون آن ها آشنا کنیم.

انواع لیبل و کاربرد های هر یک 6

مهم ترین مزایای برچسب محصولات

 

  1. قیمت مناسب در قیاس با سایر ابزار های تبلیغاتی

هنگام پیاده سازی هر گونه استراتژی #بازاریابی برای #محصول، توجه به بودجه امری ضروری است. چاپ لیبل و برچسب معمولا از سایر روش های بازاریابی مانند تبلیغات تلوزیونی، بنری و … هزینه تمام شده مناسب تری دارد. برچسب های خلاقانه میتواند به راحتی و بدون صرف هزینه گزاف، محصول شما را به دیگران معرفی کند و سبب صرفه جویی در اکثر هزینه ها شود.

  1. طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها

برچسب ها بطور گسترده در انواع سایز های مختلف دارای قابلیت چاپ هستند. شما میتوانید از انواع لیبل رول و شیت (Roll & Sheet) یا سایر برچسب ها استفاده کنید. از لیبل رول اکثرا برای کسب و کار های بزرگ و اتوماتیک استفاده میشود ولی لیبل ورقه ای یا شیت را میتوانید در ابعاد کم نیز تهیه کنید. جهت تهیه لیبل پشت چسب دار و مشاهده #قیمت آنها میتوانید روی این لینک را لمس کنید.

  1. ماندگاری بالا در ذهن مخاطب و ایجاد ارزش ویژه

لیبل ابزاری بسیار موثر در برقراری رابطه طولانی مدت با مشتری میباشد. ارزش ویژه برند اشاره به تعداد دفعات خرید مشتری از یک نام تجاری دارد. لیبلینگ خوب یک محصول در کنار سایر موارد کیفی، امری موثر در تعامل مشتری با نام تجاری است.

انواع لیبل

انواع لیبل و کاربرد های هر یک 7

انواع لیبل بر دو اساس قابل تقسیم هستند؛ یکی بر اساس نحوه انتقال اطلاعات و دیگری بر اساس کاربرد و جنس آنها که در پیش رو بطور جامع در مورد هر یک صحبت کرده ایم.

انواع لیبل بر اساس نحوه انتقال اطلاعات

 

۱٫        لیبل برند (brand label)

اگر صرفا از نام تجاری یا برند روی بسته بندی کالا استفاده شود، به آن #لیبل #برند میگویند. از این نوع لیبل ها معمولا در پوشاک و به عنوان لیبل پارچه ای استفاده میکنند. برند های مطرحی مانند صابون لوکس، برند های پوشاک، رکسونا و … از این قابلیت لیبل برند بهره میبرند.

تشخیص ارتباط مثبت و منفی
دنبال کنید

۲٫       لیبل درجه بندی (Grade label)

برخی از محصولات، دارای برچسب درجه میباشند. این نوع لیبل، به اصطلاح عیار و کیفیت محصول را با عدد یا حروف نشان میدهد. برخی شرکت ها میزان مرغوبیت و کیفیت کالا را با اعدادی مانند ۱-۲-۳-۴ یا حروف A تا C نشان میدهند.

۳٫       لیبل توضیحات (Descriptive label)

برچسب توضیحات میتواند شامل قوانین استفاده از محصول، دستورالعمل ها، بارکد، ویژگی های محصول و … باشد.

۴٫       لیبل اطلاعات (Informative label)

این مدل برچسب تماما حاوی اطلاعاتی در مورد محصول و نحوه استفاده از آن میباشد. با استفاده از از این لیبل میتوان نام تولید کننده، تاریخ تولید، انقضا و … را به مخاطب هدف انتقال داد.

انواع لیبل بر اساس کاربرد آن ها

انواع لیبل و کاربرد های هر یک 8

  1. برچسب روی محصولات

شاید معمول ترین کاربرد لیبل، روی بسته بندی محصولات باشد. طراحی خلاقانه این برچسب ها سبب افزایش فروش و زیبایی کالا میشود. همچنین در این نوع لیبل ها اطلاعات مختلف در مورد شرکت و محصول فراوری شده درج میشود. از انواع لیبل های پشت چسب دار کاغذی بصورت رول و شیت میتوان برای محصولات استفاده کرد.

  1. برچسب امنیتی برای گارانتی یا اصالت کالا

برچسب های گارانتی عموما با نام هولوگرام امنیتی شناخته میشوند. اما انواع دیگری از برچسب امنیتی مانند برچسب #ووید (VOID)، برچسب گچی و … برای تامین گارانتی محصول استفاده میگردد. هنگام کنده شدن و یا تخریب این برچسب ها توسط فردی دیگر، اثراتی مانند خرد شدن روی محصول به معنای عدم گارانتی از خود برجای میگذارد.

  1. برچسب اموال یا (Asset label)

نوع دیگری از لیبل که بسیار پرکاربرد میباشد، برچسب اموال است. از برچسب اموال برای ردگیری و جلوگیری از سرقت اموال یک شرکت استفاده میشود. چسبندگی این برچسب در قیاس با سایر لیبل ها بیشتر بوده و با کدگذاری هر لیبل اموال، میتوان در هر زمان به وسایل شرکت دسترسی داشت و این امر در انبارداری بسیار کمک میکند.

  1. برچسب پارچه ای
با امداد خودرو همدان، در سریع­ترین زمان ممکن یدک کشی خودرو را تجربه کنید
دنبال کنید

لیبل های پارچه ای عموما در پوشاک و البسه استفاده میشوند. روی این لیبل ها علائمی مانند درجه حرارت متعادل آب برای شستشو، اصالت محصول، برند تولیدی و … حک میشوند. البته در بازار ایران با توجه به انبوهی از پوشاک تقلبی، به راحتی لیبل پارچه ای را کپی میکنند و اصطلاحا کلاغ را جای قناری به شما می فروشند!!

بهترین شرکت سفارش لیبل پشت چسبدار در تهران

انواع لیبل و کاربرد های هر یک 9

در هنگام سفارش لیبل کاغذی یا همان پشت چسبدار باید در ابتدا چند نکته را در نظر بگیرید:

  1. لیبل رول یا شیت

لیبل رول اکثرا برای دستگاه برچسب زنی اتوماتیک استفاده میشود و اکثرا کسب و کار های بزرگ برای محصولات خود، از لیبل رولی استفاده میکنند. لیبل ورقه ای یا شیت دقت بالای لیبل رول را ندارد ولی در مقابل، قیمت مناسب تری دارد که برای کسب و کار های نوپا میزان هزینه دارای اهمیت است.

  1. سابقه شرکت در امر تولید و چاپ لیبل

یکی از فاکتور های مهم در مورد سفارش لیبل، سابقه شرکت است. این سابقه به دو دلیل حائز اهمیت است:

  • سابقه #شرکت چاپی تا به امروز، بیانگر قدرت و حجم انجام سفارشات موفق است. شرکت سیناپکینگ از سال ۱۳۷۸ تا به امروز، در امر چاپ #هولوگرام، برچسب اموال و لیبل بسیار موفق میباشد.
  • هر چقدر سابقه شرکتی بیشتر باشد، حجم سفارشات و نمونه کار های چاپی بالاتر میرود و شما با اطمینان و اعتماد بیشتری اقدام به سفارش برچسب میکنید.
  1. کیفیت لیبل تولیدی

برچسب در بسته بندی محصولات شما نقش اساسی را ایفا میکند. لیبل خوب میتواند سبب جذب مشتری شود و بالعکس، لیبل بی کیفیت میتواند مشتری را از خرید منصرف کند. از نظر متخصصان حوزه چاپ، کیفیت لیبل حتی از قیمت آن نیز مهم تر است؛ چرا که در نهایت هدف از خرید لیبل، بازاریابی و ایجاد حس خوب برای مخاطب میباشد.

در نهایت شما میتوانید با بررسی های مختلف و با توجه به نیاز خود، برچسب مد نظر خود را از شرکتی مطمئن سفارش دهید و بعنوان ابزاری مهم جهت بازاریابی محصول از آن استفاده کنید.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi