اصول سئو در نگارش مقاله، جان بخشیدن به محتوا
وقتی برای اولین بار شروع به تولید محتوا میکنیم، بزرگترین دغدغه، شناخت دقیق مخاطب و پاسخ به سوالات اوست! هرچقدر که در این مسیر پرفراز و نشیب جلوتر میرویم، سوالات و ابهامات یکییکی ظاهر میشوند: مقالهام چند کلمه باشد بهتر است؟ چندتا عکس در مقاله داشته باشم؟ آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟ و غیره… این
کرونا :
وقتی برای اولین بار شروع به تولید محتوا میکنیم، بزرگترین دغدغه، شناخت دقیق مخاطب و پاسخ به سوالات اوست!
هرچقدر که در این مسیر پرفراز و نشیب جلوتر میرویم، سوالات و ابهامات یکییکی ظاهر میشوند:
- مقالهام چند کلمه باشد بهتر است؟
- چندتا عکس در مقاله داشته باشم؟
- آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟
- و غیره…
این سوالات در ظاهر کوچک و پیشپا افتاده به نظر میرسند، ولی وقتی همین موارد کوچک روی هم جمع شوند، در سئو سایت ما تاثیر منفی میگذارند. بهعبارت دیگر؛
محتوای ما تمام ویژگیهای «پادشاهی» را دارد ولی گوگل از وجود آن بیخبر است! گویی که اصلا محتوایی تولید نکردهایم!
حالا راه حل چیست؟
رعایت #اصول #سئو در #نگارش مقاله، جان بخشیدن به #محتوا
فرض کنید در حال نواختنِ گیتار در یک جنگل متروکه هستیم، با اینکه بهترین ملودی دنیا را مینوازیم، این صدای دلنشین به گوش کسی نمیرسد! حالا اگر همین آهنگ را در یکی از خیابانهای شلوغ شهر تهران بنوازیم چه میشود؟
همه دور ما جمع میشوند، از شندین صدای تشویق سرمست میشویم.
در سئو نیز همین اتفاق میافتد؛ ساعتها زمان، صرف تولید محتوای باکیفیت میکنیم و به همه سوالات احتمالی کاربران پاسخ میدهیم. بعد از انتشار مقاله امید داریم تا این محتوا جایگاه مناسبی در نتایج جستجو کسب کرده و کاربران زیادی را به سایت ما برساند. بعد از دو هفته متوجه میشویم که در هیچ عبارتی جایگاه کسب نکرده و همه زحمات ما به هدر رفته است! ولی چرا؟
برای اینکه شناخت درستی از الگوریتمهای گوگل نداشته و محتوای خود را براساس استانداردهای سئو بهینهسازی نکردهایم. رعایت چند نکته ساده هنگام نگارش مقاله میتواند ما را از جنگل متروکه و سوتوکوری که در ابتدا مثال زدیم، وارد شلوغترین خیابان شهر کند!
با #گوگل به زبان خودش حرف بزنیم!
همیشه در مقالات و آموزشهای وبسیما تاکید کردهایم که محتوا را باید برای مخاطب نه رباتهای گوگل بنویسیم ولی این حرف به این معنا نیست که باید از استانداردهای سئو غافل شویم.
الگوریتمهای گوگل هر روز هوشمندتر از گذشته محتوای صفحات وب را بررسی و مفهوم آن را تشخیص میدهند. در واقع اگر محتوای صفحه ما برای گوگل قابل درک نیست، مطالعه و فهم آن برای کاربران نیز ساده نخواهد بود!
وبسیما
نویسنده:
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰