چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادداشت: علی منصوری

تمکین به قانون؛ مطالبه ای که از تاجگردون و طرفدارانش انتظار می رود

مولای متقیان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه عظیم سخنی دارند که “الناس علی دین ملوکهم”(مردم ، بر دین و اعتقادات حاکمانشان هستند).   بر اساس این بیان گهربار مولایمان ،بهترین راه برای تربیت و اصلاح مردم،این است که مسئولین حاکم بر جامعه از افکار، گفتار و رفتار خودشان مراقبت کنند؛ یعنی به خودشان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50638
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

کرونا :

یادداشت: علی منصوری

تمکین به قانون؛ مطالبه ای که از تاجگردون و طرفدارانش انتظار می رود

مولای متقیان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه عظیم سخنی دارند که “الناس علی دین ملوکهم”(مردم ، بر دین و اعتقادات حاکمانشان هستند).

 

بر اساس این بیان گهربار مولایمان ،بهترین راه برای تربیت و اصلاح مردم،این است که مسئولین حاکم بر جامعه از افکار، گفتار و رفتار خودشان مراقبت کنند؛ یعنی به خودشان سختی کنترل این مجموعه سه گانه را بدهند؛ تا از یک طرف، خود به بیراهه نروند و از طرف دیگر باعث انحراف فکری یا رفتاری دیگران نشوند.

قرآن کریم در بیان احوال بعضی از اهل عذاب (در آخرت)  می فرماید زمانیکه آنان مورد بازخواست قرار میگیرند، می گویند:”پروردگارا! ما را حاکمانمان گمراه کردند؛ پس آنها را دو برابر عذاب کن! “.

این روزها که جامعه آبستن حوادث و شرایط کم سابقه ایست، همه نگاهها به مجلس یازدهم است و نتیجه تایید صلاحیت اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون!.

از یکطرف منتقدین تاجگردون، در تلاش برای اثبات تخلفات و انحرافات وی هستند و از طرف دیگر، نامبرده و موافقانش نیز در تکاپو جهت اثبات صلاحیت و عملکرد چند ده ساله اش در بدنه تصمیم سازی و تصمیم گیری منطقه ای و ملی هستند.

بدیهی است موفقیت هر کدام از این دو گروه،عوارض و نتایج خاص خودش را خواهد داشت؛به خصوص نحوه مواجهه تاجگردون و طرفدارانش با رد احتمالی اعتبار نامه وی توسط مجلس شورای اسلامی محل تردید است.

آیا در صورت عدم تایید اعتبار نامه، نماینده محترم و به تبع آن طرفدارانش به قانون تمکین خواهند کرد؟!.

همانطور که گفته شد،آنچه در این باره تعیین کننده است،نحوه مواجهه نماینده محترم خواهد بود یعنی اگر نامبرده به قانون تمکین کرد، قاعدتا طرفدارانش هم چنین خواهند کرد؛ و اگر هم به قانون و مصالح کشور و منطقه بی توجهی کردند که دیگر تکلیف معلوم است.

کلید خوردن فیلم کوتاه داستانی "پیچ" در گچساران
دنبال کنید

به عنوان مثال زمانی که ستار هدایت خواه در انتخابات شهرستان بویراحمد قبول نشد،به جد تلاش کرد ضمن پیگیری تخلفات متعدد صورت گرفته،امنیت منطقه به خطر نیافتد.

همین مراقبت را در انتخابات اخیر هم که صورت گرفت،بشدت مد نظر داشتند؛تا جایی که صراحتا اعلام کرد که اگر این دوره در منطقه ثبت نام کنم،به احتمال زیاد قبول خواهم شد؛اما از آنجا که شرایط منطقه،به سمت دو قطبی شدن پیش رفته و درگیری های متعددی اتفاق خواهد افتاد،عطایش را به لقایش بخشیده و در منطقه کاندیدا نخواهم شد.

عدل هاشمی پور نیز دیگر فردی بود که پس از شکست در انتخابات با تمکین به قانون کوچکترین حاشیه ای را برای حوزه انتخابه خود ایجاد نکرد.

حال جای سوال است:

آیا جناب آقای #تاجگردون هم حاضرند بخاطر #منافع #نظام و #شهرستان،از خیر #ردای #نمایندگی بگذرند؟

آیا تاجگردون در برابر #ناامنی های احتمالی سوء استفاده کنندگان خواهند ایستاد؟

و خلاصه اینکه؛ آیا در شرایط #موافقت یا #مخالفت نهایی با اعتبارنامه خود، طرفدارانش را به حفظ شئونات اخلاقی،انسانی و اسلامی دعوت می کنند؟.

ضمنا چنانچه مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرد، باید به رای قانون گردن نهاده و مصالح ملی و منطقه ای را مدنظر قرار دهند؛ تا جلوی تحرکات احتمالی توسط مخالفین گرفته شود.

نویسنده:یادداشت: علی منصوری

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi