جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس شورای اسلامی

اعتبار نامه تاجگردون / حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه 20 خردادماه)

 گفتنی است در این جلسه درباره اعتبارنامه و پرونده ها و همچنین مستندات ارائه شده از سوی معترضین اعتبارنامه تاجگردون بحث و تبادل نظر شد اما نهایتاً رای‌گیری برای اعتبار نامه این منتخب مجلس یازدهم به فردا (سه شنبه)‌ موکول شد. علت موکول شدن رای گیری در شعبه ۱۲ برای به نتیجه رسیدن و تصمیم‌گیری درباره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50607
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

کرونا :

اعتبار نامه تاجگردون / حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه 20 خردادماه)

 گفتنی است در این جلسه درباره اعتبارنامه و پرونده ها و همچنین مستندات ارائه شده از سوی معترضین اعتبارنامه تاجگردون بحث و تبادل نظر شد اما نهایتاً رای‌گیری برای اعتبار نامه این منتخب مجلس یازدهم به فردا (سه شنبه)‌ موکول شد.

علت موکول شدن رای گیری در شعبه ۱۲ برای به نتیجه رسیدن و تصمیم‌گیری درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم عدم پاسخ شورای نگهبان به نامه دوم این معترضان اعتبارنامه تاجگردون بود که در حال حاضر منتظر پاسخ به نامه دوم شورای نگهبان هستند.


محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه ۲۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز مجلس با حضور وزرای نفت، اطلاعات و همچنین مسئولان بخش های مختلف در وزارت اطلاعات جلسه غیرعلنی برگزار کرد که بخش اول جلسه به مسائل پیرامون انرژی، نفت، گاز و دیگر مسائل وزارتخانه نفت اختصاص داشت . آقای زنگنه درخصوص فرصت ها و تهدیدها، صحبت های مفصلی در دو نوبت انجام دادند و نمایندگان نیز، دیدگاه ها، انتقادات و نظرات خود را بیان کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرین وضعیت تولید داخل، صادرات، نفت خام و فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی و آخرین وضعیت ذخایر در داخل کشور که البته باید توضیح دهم در وضعیت کاملا مطلوبی قرار دارد و… بخشی از مجموعه محورهای صحبت های وزیر نفت در این جلسه به شمار می آید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مسائل امنیتی بیشتر از حوزه نفت زمان جلسه را به خود اختصاص داد، افزود: موضوعات متنوعی در این خصوص توسط آقای علوی وزیر اطلاعات مطرح شد، شرایط امنیت داخلی و تهدیدهای خارجی و نفوذ های داخلی تا جایی که فرصت اجازه داد مورد بحث قرار گرفت. همچنین چند نفر از معاونان وزیر اطلاعات نیز موضوعاتی همچون مسائل ضدجاسوسی و تهدیدات دیگر را توضیح دادند.

فرداسامانه بارشی در استان کهگیلیویه وبویراحمد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه دو سوم وقت امروز را مسائل امنیتی به خود اختصاص داد،  اظهار کرد: از جمله محورهایی که بخشی از وقت جلسه غیرعلنی امروز را به خود اختصاص داد، تدابیر امنیتی درخصوص مسئولان و مشکلاتی است که برای آنها به وجود می آورند، همچنین تدابیر صیانتی و برخی توصیه ها را داشتند که با مستندات در جلسه ارائه شد.

وی همچنین خبرداد: جلسه فردا چهارشنبه، ۲۱ خردادماه به صورت علنی با حضور وزرای راه و شهرسازی و نیرو برگزار می شود.

بنابراین گزارش سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه دیدگاه های نمایندگان در این جلسه چه بوده است، توضیح داد: دیدگاه های نمایندگان در چند بخش ارائه شد، بخشی مربوط به حوزه نفت و انرژی بود که بعضا انتقاداتی در خصوص عملکرد وزارت نفت و مسائلی مانند #صادرات و تولید داخل داشتند. همچنین در حوزه امنیتی همکاران دیدگاه های مختلفی را مطرح کردند که شامل انتقادات و پیشنهادات می شود.

فرهنگی با بیان اینکه از ارائه آمار و جزئیات در خصوص مباحث مطروحه در جلسه به دلیل شرایط امنیتی معذور است، گفت: از آنجا که نباید جزئیات صحبت های ۲ وزیر نفت و اطلاعات به دلیل تحریم ها و تهدیدهای دشمنان منتشر شود لذا هیات رئیسه تصمیم به برگزاری جلسه غیرعلنی گرفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزیر اطلاعات در این جلسه در خصوص #اعتبارنامه ها و صلاحیت های نمایندگان صحبت کرده است یا خیر، توضیح داد: آقای علوی در این جلسه در خصوص اعتبارنامه ها و صلاحیت های نمایندگان صحبت نکرد اما به طور کلی و نه مصداقی، در این زمینه تعیین صلاحیت ها صحبت داشتند که در رابطه با دوره فعلی مجلس نبود.

وسط خیابان دیوار نمی‌کشند
دنبال کنید

#سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره #آخرین #وضعیت اعتبارنامه غلامرضا #تاجگردون نماینده مردم گچساران، توضیح داد: صلاحیت آقای تاجگردون در شعبه بررسی می شود و امروز آخرین فرصت برای اعلام نظرشان به صحن و  هیات رئیسه است. در واقع امروز نتیجه بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون مشخص می شود.

وی همچنین در خصوص انتقادهای #نمایندگان به وزیر نفت، بیان کرد: انتقادهایی درباره مسائلی مانند هزینه های وزارت #نفت و ساخت و سازهایی در شهر تهران توسط همکاران صورت گرفت و البته برخی مسائل امنیتی./

پایان پیام

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi