جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آتش سوزی در #ارتفاعات پشت دانشگاه آزاد گچساران

این آتش سوزی که از ظهر امروز در #ارتفاعات پشت دانشگاه آزاد(کوه گوهر)آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش نیروهای مردمی ،منابع #طبیعی و بسیج هنوز مهار نشده است. این آتش سوزی که از ظهر امروز آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی بیش از چندین #هکتار از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50568
تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۵۱

کرونا :

آتش سوزی در #ارتفاعات پشت دانشگاه آزاد گچساران

این آتش سوزی که از ظهر امروز در #ارتفاعات پشت دانشگاه آزاد(کوه گوهر)آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش نیروهای مردمی ،منابع #طبیعی و بسیج هنوز مهار نشده است.

این آتش سوزی که از ظهر امروز آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی بیش از چندین #هکتار از مراتع و جنگل های ارتفاعات “کوه گوهر” همچنان در حال سوختن است.

هم اینک نیروهای منابع طبیعی،مردمی و نیزنیروهای بسیج در این منطقه در حال مهار آتش هستند،هرچند به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن، مهار آتش به دشواری صورت می گیرد.

به گفته #کارشناسان،بخشی از #مراتع و #جنگل های این سرزمین از منابع طبیعی با ارزش کشورمان به شمار می روند که همه ساله بنابر دخالت عواملی همچون جرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند.

 امسال نیز شاهد شروع آتش سوزی هایی به دلایل مختلف در سطح  مراتع و علفزارهای مناطق وسیعی از این شهرستان بوده ایم که به گفته مسئولان سهم عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی ها هم کم از دیگر عوامل نخواهد بود.

این درحالی است که ۹۰درصد از اراضی این شهرستان را عرصه های ملی تشکیل می دهند که از این میزان نیز ۷۰درصد مراتع و جنگل ها هستند،هرچند متاسفانه در فصول گرم سال گذشته حدود ۳۵۰هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان نیز #طعمه #حریق شد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi