شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزگاری در بانک توسعه و تعاون گچساران سپری شد / پشت پرده های بسیاری وجود داشته باشد

گذر عمر خواست و برای وامی به  بانک توسعه و تعاون مراجعه کردیم و در پیچ و خم روال یک #وام قرار گرفتیم وام که یک #ضامن می خواست به یک #سفته به مبلغ کل وام و مراحل کاغذ بازی وام  که آن هم در مدت کمی برطرف شد ولی مدت پرداخت آن طول کشید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49308
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۷

کرونا :

روزگاری در بانک توسعه و تعاون گچساران سپری شد / پشت پرده های بسیاری وجود داشته باشد

گذر عمر خواست و برای وامی به  بانک توسعه و تعاون مراجعه کردیم و در پیچ و خم روال یک #وام قرار گرفتیم وام که یک #ضامن می خواست به یک #سفته به مبلغ کل وام و مراحل کاغذ بازی وام  که آن هم در مدت کمی برطرف شد ولی مدت پرداخت آن طول کشید و امروز برای ادامه پرداخت به این بانک مراجعه کردیم.

 جا دارد برگردیم به مدتی قبل به آن زمان که تازه می‌خواستیم به  #بانک_توسعه_و_تعاون مراجعه کنیم . 

 ۲۱ روز قبل در چنین روزی با کمک #شخصی  امتیاز وام در بانک توسعه و تعاون #گچساران برای ما حاصل شد و برای گرفتن به بانک مراجعه کردیم در همان بدو ورود لیستی از از #خواسته ها و #نیازمندی های مورد نیاز برای گرفتن  وام   که باید هرکسی از از وام گیرندگان باشد تهیه کند و بیاورد داده شد.

 این وسط یک ضامن مورد نیاز بود و همچنین یک سفته به مبلغ کل وام در لیست مدارک مورد نیاز وجود داشت که باید تهیه می شد و همچنین تعهد نامه هایی توسط ضامن باید تهیه می شد تا در پرونده قرار می گرفت.

 در همان هفته اول تمام این موارد انجام شد و همه این موارد کامل و پرونده تکمیل و به  بانک توسعه و تعاون گچساران تحویل داده شد.

 حال برمی گردیم به امروز صبح ساعت ۹ از در ورود بانک توسعه تعاون وارد بانک شدیم و از همان بدو ورود به علت #تجربه هایی که در این ۲۱ روز کسب کرده بودیم یک نوبت تسهیلات گرفتیم که متوجه شدیم ۶ نفر جلوتر از ما در نوبت هستند.

نامزدهای شاخص انتخابات مجلس در رامهرمز و رامشیر چه کسانی هستند؟
دنبال کنید

 اکنون این مطلب را می نویسم در انتظار هستم تا نوبتم شود………… 

 در همین اثنا شاهد برخورد صمیمی و با خنده رئیس بانک و #متصدی #تسهیلات با ارباب رجوع آن هستم همچنین متوجه شدیم که این بانک در بخش تسهیلات با کمبود نیرو مواجه است و بسیاری از پرونده ها در نوبت پرداخت مانده اند و همچنین متوجه شدیم که امکانات این بانک کم است و در بخش اعتبارات هم دچار مشکلات است.

 بعد از گذشت دو ساعتی یکی از مشتریان که از گذشت زمان #کلافه شده بود با اعتراض نزد رئیس بانک رفت و #اعتراض خود را به گوش رئیس بانک رساند و نتیجه این عکس العمل آن شد که باز در نوبت انتظار نشست تا نوبت اش برسد و مشکلش برطرف شود.

 در ساعت ۱۲ و ۲۸ دقیقه ظاهراً نوبت ما شده بود متصدی تسهیلات گفت کار شما انجام شده است و تا بعد از ظهر وام شما پرداخت خواهد شد.

 حالا زمان آن رسیده بود که این وام هم در زندگی هضم  شود و این روال یک بانک بود که به راحتی گذشت……………….

ما به جزئیات نپرداختیم فقط کلیات را با گذر زمان بیان کردیم تا کمی پیچیدگی های وام گیجتان نکند…………..

 حال یک سوال ذهن همه ما را معطوف می کند اگر قرار باشد وامی چند صد #میلیونی و یا چند #میلیاردی بگیریم آیا چنین مراحل راحتی را طی خواهیم کرد و یا آنکه این مراحل پیچیده تر خواهد شد؟!

 این روزها شاهد آن هستیم که عده ای وام های بسیار کلان می گیرند و یا آن را پرداخت نمی کنند و یا اصلا هدفشان پرداخت نکردن آن بوده است و اگر هم پرداخت می کنند این وام ها آنقدر مبلغش بالاست که ما به شخصه فکر می‌کنیم باید #راهکار رسیدن به چنین وام هایی از #پیچیدگی بالایی برخوردار باشد.

از پاسخ به انتصابات طایفه‌ای تا تشریح طرح رتبه‌بندی/کمبود 3000 صندلی دانش‌آموز در بویراحمد!+فیلم
دنبال کنید

 اگر اینگونه نیست پس باید پشت پرده های بسیاری وجود داشته باشد که عده ای به راحتی با آن دسترسی دارند و به راحتی این وام ها را می گیرند و این سوال پیش می آید آیا در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین مسیر هایی هم وجود دارد؟! آیا عده ای مسیرها را دور می زنند تا از جیب #بیت_المال پولدار شوند؟!

 

پرداختن به روزمرگی ها در گچساران شاید مناسب به نظر نرسد ولی این روزها نیاز شفافیت سازی همین موارد پیش پا افتاده است که برای رسیدن به جامعه ای سالم هر از گاهی نیاز است به آن پرداخته شود.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi