چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر اینگونه عمل شود مشکل دارید/حجاب یک حکم شرعی و یک وظیفه قانونی است/ وظیفه داریم دولت مردان را تقویت کنیم و حمایت کنیم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: برادران و خواهران ایمانی مجدداً شما و خود را توسعه می کنم به اصل ایمان به تقوا و رعایت  اصل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49170
تاریخ انتشار : جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

کرونا :

اگر اینگونه عمل شود مشکل دارید/حجاب یک حکم شرعی و یک وظیفه قانونی است/ وظیفه داریم دولت مردان را تقویت کنیم و حمایت کنیم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: برادران و خواهران ایمانی مجدداً شما و خود را توسعه می کنم به اصل ایمان به تقوا و رعایت  اصل تقوا و پرهیز و اجتناب از از رذائل و گناهان و نافرمانی های پروردگار.

وی افزود: این هفته قبل از  صحبت‌هایم یک نکته‌ای را عرض کنم  برادران و خواهران خود خطبه ها را گوش کنید و بعضی از بزرگان توصیه کردند  اگر قرار است خطبه ها جزئی از نماز باشد لازم است خطبه ها را کامل گوش بگیریم یعنی نمی شود بنشینیم با هم صحبت کنیم در مورد گذشته و آینده و این کار صحیح نیست دوستان به همدیگر تذکر بدهند که فلانی مواظب باش گوش بدهند به خطبه ها که باید احتیاط کرد .

حجازی اظهار کرد: مناسبت های این هفته دیدار ریاست دیدار ریاست محترم  جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری را داشتیم که همیشه باید تلاش کنیم در قبال نعمت های خداوند شاکر باشیم.

مقام معظم رهبری یکی از نعمت های بزرگی بود خداوند بین مردم عنایت کرد

امام جمعه گچساران گفت: مقام معظم رهبری یکی از نعمت های بزرگی بود خداوند بین مردم عنایت کرد که موانع و مباحث را توضیح می دهند راه نشان می دهند و موانع را هم یادآور می شوند، که فرموده اند اینجا مانع است اینجا خطر است اینجا راه هموارتر است و خوب است، و باید بیشتر  شاکر این نعمت الهی باشیم. آقا در این دیدار نکاتی را فرمودند من تلاش می کنم گزیده بگویم که اگر قرار باشد همه را بگویم که همه آن درس بزرگی است ولی چون وقت محدود است ناچار هستم گزیده گویی بکنم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخشی از فرمایشات ایشان فرمودند  ما در شرایط قرار داریم که جبهه مقابل ما و دستهای استکباری همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته است. و ما باید برنامه ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم و باید دستگاه های فرهنگی اعم از وزارت وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی ،وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، و صدا و سیما و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی  بر روی اقدامات ضد فرهنگی سازمان یافته اما پنهان در جامعه به شدت حساس باشند اگر مدیران در خصوص مسائل دینی و فرهنگی مدیریت فرهنگی و اعتقادی دستگاههای تحت مدیریت خود را علنا  مراقبت و کنترل بکنند قطعاً تاثیر گذار خواهد بود.

حجازی در ادامه افزود: خیلی واضح است جانشین امام زمان ولی امر مسلمین دستور می دهند قرار بر این است که این نظام ،نظام دینی و اسلامی باشد به همان دلیلی که نظام دینی و اسلامی دشمن دارد یعنی دشمن دین دشمن اسلام است. فرموده اند دشمنان اسلام برای ضربه زدن به نظام اسلام شب و روز تلاش می کنند ما هم وظیفه داریم اگر همین چند مورد دستگاهی را که حضرت آقا فرمودند من جمله آنانی که جمعیت بیشتری و تاثیر بیشتری در بین مردم کوچه خیابان و بازار در جاهای دیگر دارند اینها فقط خودشان را رعایت کنند. و اگر قرار است دولت و نظام اسلامی باشد مدیر یک دستگاهی باید فقط امر و نهی پروردگار برایش مهم باشد ولاغیر.

اگر اینگونه عمل شود مشکل دارید

امام جمعه گچساران با اشاره به مدیران گفت: عندالله  اگر اینگونه عمل شود مشکل دارید مثلاً در بحث معیشت مردم و یا در بحث اشتغال اگر این چنین عمل شود یک خانه ای داری پنج فرزند بیکار دارد که هیچکدام سرکار نیستند یک خانه هم خودشان ،عروسشان ،زن شان ،دامادشان همگی سرکار هستند  این عدم تبعیت از ولی مسلمین است؟؟ ………….. یعنی عدم رعایت عدالت، مشکل در مملکت وجود دارد و ممکن است ۴یا۵ میلیون بی کار در مملکت باشد قبول داریم، اگر یک مشکلی هست آن را تقسیم کنیم روی همه افراد جامعه ؛ آن موقع مشکل آسان می شود.

امام جمعه گچساران افزود: یکجا پنج جوان در یک خانه بیکار هستند یک جا هیچ کسی کار نداشته باشد و اصل خانه هم بیکار باشد، معنای این کارا عدم تبعیت از ولی مسلمین است عدم رعایت عدالت است.

یعنی از الان به جانشین امام زمان لبیک بگویید

امام جمعه گچساران گفت: در حل مشکل معشیت و در حل مشکل گرانی همین نکات اگر رعایت شود مشکلی نخواهیم داشت ، درست است که دشمن از بیرون حیله گری میکند  فتنه گری می کند جنایت می کند تحریم می کند اینها قبول.  اما اگر ما در درون کشور به آیات قرآن و به سیره پیامبران و به دستورات جانشین امام زمان توجه کنیم و بدون شعار ها و گزارش عمل بکنیم دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند.

شهرستان گچساران دارای هنرمندان با استعداد و توانمندی بوده است
دنبال کنید

حجازی در ادامه افزود: بنابراین عملا اگر بخواهیم اطاعت کنیم به عنوان یک طلبه کوچک خواهش می کنم انشاالله در دوره های بعد مسئولین این ۳یا۴ دستگاه در شهر ما آقا فرمودند من جمله این ادارات، حقیر پیشنهاد میدهم مثلاً رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران چون زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش از یا هفته آینده یا هفته بعد یه هفته های بعد بیایند در همین جا و گزارش بدهند که تمام زیر مجموعه من در مدارس و جا های آموزشی زیر مجموعه من حجاب به طور کامل رعایت کردند  ، بیایند و این گونه گزارش بدهند نه هفته آینده ماه بعد . …. در مجموعه وزارت علوم دانشگاه‌ها و  شبکه بهداشت همین کار را بکنند یا گزارش بدهند انشاالله یک ماه دیگر تا دو ماه دیگر نمی گویم در همین هفته آینده،  یعنی از الان به جانشین امام زمان لبیک بگوید شروع کنند و بعد بگویند طبق دستور جانشین امام زمان شهرستان گچساران عمل کرد و این عملکرد وضعیت اخلاقی و فرهنگی زیر مجموعه وزارت علوم در شهرستان گچساران است این  وضعیت زیر مجموعه آموزش و پرورش در گچساران است این وضعیت صدا و سیما که جمعیت کمی دارند انشالله مشکلی نداشته باشیم نداریم و معنایش آن است که صدا و سیما باید به رسالت از عمل کند و وضعیت اخلاقی را گسترش دهد و توضیح دهد و از بیان نکات غیر اخلاقی و پخش آن جلوگیری بکند.

وی اظهار کرد: برادران عزیز اطلاعاتی و نیروهای امنیتی حضرت آقا فرمودند حساس باشید حساس باشید دشمن پشت پرده دارد نقش آفرینی می کند.

دشمنان نظام اسلامی به صراحت می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران گفت:نکته دیگری که حضرت آقا فرمودند دشمنان نظام اسلامی به صراحت می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست باید با نفوذ فرهنگی و  تاثیر گذاری بر ذهن ها و تحریک هوس ها به این هدف رسید.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند ما معتقد به بستن فضای فضایی فرهنگی در کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به شدت مخالف هستیم .

ما ولنگاری فرهنگی را به عینه داریم می بینیم، تقاضا می کنم برادر عزیزمان برادر فرهنگی  خوانپایه   فرماندار محترم شهرستان خواهش می کنم قرص و قوی و محکم جلوی ولنگاری در شهر را بگیرد اجازه به هیچ کس و هیچ قدرتی ندهد که ولنگاری ایجاد کند که معنای آن مقابله با آیات قرآن و مقابله با اخلاق و مقابله با پیامبر و مقابله با جانشین امام زمان و در حقیقت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و پیاده کردن نقش آفرینی و اهداف دشمنان اسلام است.

حجازی اظهار کرد: انشاالله فرماندار محترم شهرستان گچساران عنایت کنند و قرص و قوی مقابله بکنند و از هیچکس کس و هیچ موردی واهمه نداشته باشند جلوی ولنگاری گرفته شود و جلوی کار های نامناسب گرفته شود و دستور جانشین امام زمان مقام معظم رهبری چه فرمودند با ولنگاری فرهنگی به شدت مخالف هستند  رعایت شود.

حجاب یک حکم شرعی و یک وظیفه قانونی است

امام جمعه گچساران گفت: در فرازی دیگر آقا فرمودند حجاب یک حکم شرعی و یک وظیفه قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند آقا فرمودند اول خود دستگاه های حکومتی این مسئله را رعایت کنند و مدیر دستگاه و رئیس دستگاه بحث حجاب را رعایت کنند.  آقا فرمودند باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفت‌های مادی کمک خواهد کرد.  اگر مشکلات دینی حل شد مشکلات مادی هم حل خواهد شد یعنی آدم وقتی با تقوا باشد متوجه می شود این مال مال من نیست و نباید دست درازی کنم و دست راضی نخواهد کرد و یا به ناموس مردم اجازه ندارم نگاه کنم و نگاه نمی کند مزاحمت ایجاد نمی کند و امنیت در کشور درست می شود، مشکلات مادی و بخش زیادی حل می شود اگر عدالت باشد اگر تقوا باشد اگر ترس از خدا باشد.

حجازی افزود: آقا به دولتمردان فرمودند دو سال وقت دارید وقت کمی نیست از حاشیه ها بپرهیزید به حل مشکلات مردم بپردازید حاشیه را کنار بگذارید و تلاش کنید مشکلات را حل کنید ؛  امیدوارم خدا توفیق داد که مردم ما و مسئولان مشکلات را حل کند.

امام جمعه گچساران گفت: نکته دیگری که آقا فرمودند تولید کنندگان رزمندگان، جنگ اقتصادی با دشمن هستند و باید با این چشم با آنها نگاه کرد و باید با تولید کننده نگاه کرد این جنگ جنگ نظامی نیست جنگ اقتصادی است رزمندگان از کسانی هستند که تلاش می کنند تولید می کنند مشکل بیکاری حل شود.

آتش گرفتن منازل در گچساران یک بحران است یا آتش سوزی ؟!
دنبال کنید

حجازی بیان داشت : آقا فرمود با اینکه باید به آنها نگاه کرد و آنها را تقویت کرد و باید این کار را انجام بدیم هر کسی هر کاری از خودش برمی‌آید انجام دهد.

وظیفه داریم دولت مردان را تقویت کنیم و حمایت کنیم

امام جمعه گچساران گفت: مناسبت های بعدی امروز اول شهریور مصادف است با روز بزرگداشت ابوعلی سینا است که روز پزشک است به همه پزشکان صدر اسلام و به پزشکان ایران اسلامی و استان ولایتمدار و خواسته شهرستان ولایتمدار و شهید پرور شهرستان گچساران روز پزشک را تبریک عرض می کنیم و موفقیت همه پزشکان را از خداوند منان مسئلت دارم و پیشنهاد می کنم پزشکان عزیز ما به این فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند در مطب و جایگاه  کاریشان بحث حجاب و اخلاق و قانون از آنجا که اکثر ما بکنند و انشاالله مستمندان و نیازمندان را در بحث هزینه‌هایی که القاعده  باید بپردازند مورد توجه قرار دهند که انشاالله دعای آنها بدرقه راه پزشکان عزیز ما خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: مناسبت بعدی فردا شنبه دوم شهریور آغاز هفته دولت  است به مناسبت شهادت دو شهید والا مقام دولت شهید رجایی و شهید باهنر تا هشتم شهریور که یک هفته است هفته دولت هفته دولت مردان که این هفته را به همه دولتمردان تبریک عرض می کنم موفقیت همه دولتمردان ما را از درگاه خداوند منان خواستاریم در شهرستان و در استان و در کشور به استاندارد و زیر مجموعه هایشان و همه کسانی که در زیر مجموعه دولت فعالیت می کنند تبریک عرض می کنم موفقیت آنها را از خداوند منان مسئلت دارم ما هم وظیفه داریم دولت مان را تقویت کنیم و حمایت کنیم.

حجازی در ادامه افزود: وظیفه دولت اطاعت از دستورات ولایت رهبری و اجرای آن است و آن وظیفه اش است و باید از جایگاه رهبری اطاعت کند… ما هم وظیفه داریم از جایگاه رهبری اطاعت کنیم و هم به دستور جایگاه ولایت وظیفه داریم از دولت ما حمایت کنیم و تقویت کنیم دولت مردان ما را تا مشکلات مملکت مان حل شود بنابراین توقعمان این است که دولتمردان مان به دستورات مقام معظم رهبری توجه کنند و عملاً ما هم وظیفه داریم دولت مردان ما را تقویت کنیم و حمایت کنیم انشاالله با اتحاد و انسجام نقشه‌های دشمن های ما را نقش بر آب کنیم.

 حجازی با اشاره به بیانات رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که شاخص های حکومت علوی یعنی عدالت ، پاکدامنی ، پارسایی و با مردم بودن معیار ارزیابی و سنجش اقدامات مسئولین است.

وی افزود: در ادارات معمولاً یک معیار ای وجود دارد که ارزیابی می کنم که این آقا عملکرد خوب بوده است یا ضعیف بوده است آقا فرمودند معیار ارزیابی این است عدالت، پاکدامنی پارسایی و با مردم بودن اینها را باید در دستگاه‌های دولتی مان در نظام جمهوری اسلامی معیار قرار دهیم.

امیرالمومنین خود پیامبر است

امام جمعه گچساران افزود:نکته بعدی که در خطبه ی اول گفتم امیرالمومنین خود پیامبر است معنایش این نیست که امیرالمومنین پیغمبر است معنایش آن است که آنچه خداوند از پیغمبر می خواست همان را هم از امیرالمومنین میخواست و  آیه مباهله هم در این خصوص است، بنابراین این مسیر کاملاً روشن است و بنابراین باید تلاش کنیم انشاالله بیشتر آشنا شویم

هنرمندان واقعه غدیر را بازسازی کردند

امام جمعه گچساران گفت: هنرمندان واقعه غدیر را بازسازی کردند اما لازم است مطالعه بیشتری صورت بگیرد و دقت بیشتری شود اما در مجموع کار خیلی بزرگی بود و قابل تحسین و قابل تقدیر که از تک تک عزیزانی که به هر نوعی سهیم بودند هنرمند بودند و کارگردان بودند کم کار بودند پشتیبان بودن را به هر نوعی در این برنامه بودند از تک تک آنها تشکر می کنم انشالله مورد توجه عنایت امیرالمومنین قرار گیرد.

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله “آمیراحمد تقوی” در گچساران

 وی با اشاره به مراسم آمیراحمد تقوی در گچساران گفت: از جلسه بزرگی که برای عالم وارسته آمیر احمد تقوی در مسجد صاحب الزمان (عج)گچساران داشتیم از تک تک عزیزانی که شرکت کردند  و از عزیزانی که حمایت کردند و از عزیزانی که تبلیغ کردند و از همه تقدیر و تشکر می کنم از عموم مردم شهرستان ولایتمدار و شهید پرور گچساران تشکر می کنم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi