جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران

  یادواره شهدای حزب موتلفه با حضور اعضا این حزب از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد که این مراسم برای زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره این شهدا حرکتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که رژِیم منحوس پهلوی را نابود ساخت و انقلاب اسلامی را تقویت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48658
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۵۰

کرونا :

برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران

 

یادواره شهدای حزب موتلفه با حضور اعضا این حزب از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد که این مراسم برای زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره این شهدا حرکتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که رژِیم منحوس پهلوی را نابود ساخت و انقلاب اسلامی را تقویت کرد.

شهدای موتلفه به سه دلیل در سال ۴۳دست به ماشه تفنگ بردند که امروز این دلایل نه تنها برای آنها مهم بوده بلکه برای جوانان هم مهم بوده اولین دلیل این بوده که اولین رئیس اجرای کشور را که کشور را به دست بیگانگان میدهد با آن بچنگند همه ناموس و مملکت ما داشت به دست اجنبیان می افتاد.

دومین دلیل چون امامشان را تبعید کرده بود و بعد از تبعیدی حضرت امام با گلو های کسیفشان به امام و ولی فقیه شان توهین و جسارت کرده بودند .

نکته سوم این بود که قراردادهای ننگین نفتی بسته بودند و در این قراردادها اتفاقاتی بود که همه بهتر میدانند چه زیانی به مملکت وارد میکرد و نکته اصلی بحث کاپیتولاسیون بود که حتی در نظام ایران هم اگر کسی به یک آمریکای اهانت میکرد اگر آمریکایی ها میخواستند آن فرد را بکشند کسی حق نداشت به آنها اعتراض کند به این دلایل اینها دست به تفنگ بردند.

گفتنی است که  حزب موتلفه سال ۱۳۴۲ به وجود آمد که به شدت تحت تاثیر اندیشه امام راحل بود و برای نخستین بار در تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ایفای نقش کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت پهلوی فعالیت بسیار داشت. از جمله افراد سرشناس این حزب شهیدان مرتضی مطهری، بهشتی، اندرزگو، باهنر و عباسپور و نیز شخصیت هایی همچون اسدالله عسگراولادی، سیدمصطفی میرسلیم، اسدالله بادامچیان هستند.

موکب خدام الزینب(س) اسلام آباد لیشتر / خدمت گذاری به زائران اربعین حسینی بسیار ارزشمند است
دنبال کنید

پنجاه و چهار سال پیش در چنین روزی آقایان امانی، هرندی، نیک‌نژاد و بخارائی از مبارزان حزب موتلفه اسلامی به دست دژخیمان رژیم پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. بعد از انجام موفقیت‌آمیز اعدام انقلابی منصور، دادگاهی فرمایشی برگزار شد. در این دادگاه ۴ نفر یعنی شهیدان محمد بخارایی، مرتضی نیک‌ نژاد، محمدصادق امانی و رضا صفارهرندی به اعدام محکوم شدند. این ۴ نفر در سحرگاه ۲۶ خرداد ۱۳۴۴ در میدان تیر پادگان حشمتیه تیرباران و به شهادت رسیدند و برخی دیگر از جمله شهید حاج مهدی عراقی و حبیب‌الله عسگراولادی به حبس طویل‌المدت محکوم شدند.

برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 15 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 16 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 17 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 18 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 19 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 20 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 21 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 22 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 23 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 24 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 25 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 26 برگزاری یادواره شهدای حزب موتلفه در گچساران 27

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi