جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عمده تماس های 123 مورد کودک‌آزاری، همسرآزاری است

خانم مبصری،‌ در خصوص فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، اظهار داشت: فعالیت‌های ما در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی خانوادگی با مراکز مستقر ثابت، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود. مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتاً حاشیه‌نشین است که  حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48356
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

کرونا :

عمده تماس های 123 مورد کودک‌آزاری، همسرآزاری است

خانم مبصری،‌ در خصوص فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، اظهار داشت: فعالیت‌های ما در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی خانوادگی با مراکز مستقر ثابت، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود. مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتاً حاشیه‌نشین است که  حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند و این خدمات بصورت رایگان می باشد.

وی ادامه داد:  این مراکز در مواقع بحران خانواده،‌ زوجین در معرض طلاق، کودک آزاری، خشونت خانگی و افرادی که تمایل به خودکشی دارند یا خودکشی نافرجام داشته‌اند یا خانواده‌هایی که فردی از خانواده را به دلیل خودکشی از دست داده‌اند، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شوند و البته اقدامات در این مراکز از طریق مراجعه مستقیم به این مراکز انجام می‌شود.

مسئول اورژانس اجتماعی گچساران همچنین گفت: در مورد خط تلفنی ۱۲۳ نیز خود مردم از طریق تماس با این خط مشکلات مختلفی را مطرح می‌کنند که همکاران ما با توجه به نوع موضوع و شدت آن به اشکال مختلف در موضوع وارد می‌شوند، مراکز مداخله در بحران سه سطح دارند این مراکز در استان‌های بزرگ و برخی شهرستان‌ها به صورت شبانه‌روزی و در شهرستان‌های کوچک مانند گچساران به صورت روزانه در ساعات اداری آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند.

وی افزود: در گچساران ۱ مرکز پایگاه خدمات اجتماعی و ۱خودروی خدمات سیار وجود دارد ضمن اینکه در سال گذشته موارد زیادی تماس با خط تلفنی ۱۲۳ برقرار شده که  عمده تماس ها در مورد کودک‌آزاری، همسرآزاری و فرار از منزل را به خود اختصاص داده است.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
دنبال کنید

مبصری در پایان گفت: ۴۵ درصد تماس‌ها فقط برای گرفتن راهنمایی به ویژه در مورد مسئله اعتیاد بوده که لازم است بگویم این موضوع از طریق خط ویژه ۰۹۶۲۸ قابل پیگیری است.

منبع: صبح گچساران

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi